Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ pembaca mukmin sekelian

.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Selamat datang ke Laman Emjay. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik, hidayah, rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Aku telah tinggalkan pada kamu dua perkara. Kamu tidak akan sesat selama berpegang kepada keduanya, (iaitu) Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya.

Friday 29 June 2007

ASPARTAME (NutraSweet, Equal)- Pembunuh senyap



Assalamualaikum wbh sekelian pembaca Laman Emjay.

Hari ini bila saya membuka mailbox, saya menerima satu emal menarik dari sdr Ahmad Rosdi Asaad. Terima kasih daun keladi diucapkan kepada sdr Ahmad ini semoga terus menghantar bahan menarik untuk tatapan semua. Email ini mungkin sudah berlegar di alam ciber sejak sekian lama dan kini saya memanjangkan email ini dengan memasukkan ke dalam Laman emjay.

Maaf kerana artikel ini saya terima dalam bahasa inggeris. Bagi sesiapa yang ada masa untuk menterjemahkannya, silakanlah.

Sekian wassalam wallahualam

Emjay








For those who take Ricola & Fisherman , please note that they both contain Aspartame - the silent killer.


This website shows the adverse effects of ASPARTAME: http://www.nexusmagazine.com/articles/aspartame.html

Fisherman Sweets
FOR THOSE WHO LIKE TO EAT FISHERMAN SWEETS BE CAREFUL: Sugar free products contain ASPARTAME .. So don't consume Sugar free product esp. 'fisherman sweets' ASPARTAME - THE SILENT KILLER (by Ron Harder)

To those who prefer to consume artificial flavouring:

There is an epidemic across North America today of Multiple Sclerosis and Lupus. Most people do not understand why this epidemic is happening, and they do not know why these diseases are so rampant. I would like to share with you the main reason we are having this very serious problem. Many people today use artificial sweeteners in their tea or coffee.

They do this because the ads they see on TV tell them that sugar is bad for their health. This is absolutely true. Sugar is toxic to us , but what most people use as a replacement for sugar is much more deadly. I am talking about ASPARTAME. It is the caus! e of the epidemic that was mentioned above. ASPARTAME is an extremely toxic chemical that is produced by a chemical company called Monsanto.

ASPARTAME is being marketed around the world as a sugar substitute and is found in all diet soft drinks, such as Diet Coke and Diet Pepsi . It is also found in artificial sweeteners such as , and Spoonful; and it is used in many other products as a sugar replacement.


ASPARTAME is marketed as a diet product, but it is not a diet product at all. In fact, it will cause you to GAIN weight because it makes you crave carbohydrates. Causing you to gain weight is only a very small part of what ASPARTAME does. It is a toxic chemical that changes the brain's chemistry It can and does cause severe seizures.

This chemical changes the dopamine level in the brain, and it is particularly deadly for anyone suffering from Parkinson's disease.

ASPARTAME is extremely poisonous, and here is why one of the toxic ingredients of it is wood alcohol. When the temperature of ASPARTAME exceeds 86 degrees F, the wood alcohol in it is converted to Formaldehyde, and then to formic acid, which in turn causes folic acidosis.

FORMALDEHYDE is grouped in the same class of poisons as Cyanide and Arsenic which are very deadly toxins. The only difference is, Formaldehyde kills quietly, and it takes a little longer. And, in the process of killing people, it causes all kinds of neurological problems. There are 92 documented symptoms of Aspartame Poisoning leading to coma and death.

The majority of these symptoms are neurological, because the ASPARTAME attacks and destroys the nervous system. One of these symptoms is Lupus, which has become almost as rampant as Multiple Sclerosis, especially with Diet Coke and Diet Pepsi drinkers.

--
ASPARTAME - The silent killer

25 comments:

  1. Sekadar berkongsi maklumat walaupun cerita saya ni tiada kaitan dgn Aspartame :-
    semua ubat dari US mmg ade side effect termasuklah panadol yg mana di US sekarang mereka tidak mengalakan pengambilan panadol kerana badan manusia hanya boleh mengambil panadol maximum tak lebih dari 50 biji dlm jangka hayat seseorang.Oleh itu FDA US telah mengeluarkan ubat baru yg selamat sikit ( tapi sebenarnya sama saja ) iaitu Tylenol.Adik ipar saya bekerja di Hospital University dan memberitahu saya bahawa pengambilan panadol atau yg sama dgn nya seperti paracetamol/milidon dan sbgnya akan menyebabkan kerosakan hati yg teruk.

    ReplyDelete
  2. Saya setuju.

    Saya kurang sihat sekarang ini dan doktor suruh makan panadol serta ubat-ubat lain. Saya hanya ambil tetapi tidak memakannya.

    Dulu aspirin mereka kata selamat tetapi selepas satu masa mereka gantikan pula dengan panadol atau paracetamol kerana penemuan kesan negatifnya. Kini kitaran yang sama berlaku pula ke atas paracetamol.

    Tylenol ini kelak akan mengalami kitaran yang sama dengan aspirin dan paracetamol juga.

    Begitulah mereka membuat ubat dengan agenda tertentu.

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  3. Untuk membaca artikel berkenaan aspirin, sila ke http://www.doitnow.org/pages/138.html bertajuk Aspirin, upside, downside.

    ReplyDelete
  4. Salam..Apakah kaedah yang terbaik untuk mengatasi masalah ini. Kita tau ubat2tan ini bahaya,tetapi apakah altenatif yang kita perlu lakukan. Contohnya anak kita demam, ke hospital pasti mereka akan beri kita paracetomol( colour merah)...jd kalau kita nak bertukar arah, apakah ubat yang perlu disarankan...minta tlg pendapat Penghulu(Emjay) dan sahabat2 yang budiman sekalian???...

    ReplyDelete
  5. Anak saya yang pertama banyak sekali bergantung kepada doktor dan ubat-ubatan moden. Anak saya yang terakhir (nombor 6) alhamdulillah dengan bimbingan arwah guru adalah anak yang paling tidak bergantung kepada ubat doktor terutama sekali antibiotik.

    Bila demam, hanya kawal dari suhu tinggi melampau dengan menggunakan air daun bunga raya yang diramas disapukan ke kepala. Biarkan anak ini pulih dari demam secara semula jadi. Hasilnya memang fantastik alhamdulillah. Dia makin jarang demam.

    Saya mendapat ilmu ini hanya setelah mendapat anak ke enam. Tidak ada anak lagi untuk diamalkan ilmu ini tetapi saya menasihati pembaca laman emjay untuk mengamalkannya. Antibiotik hanyak akan melemahkan imunisasi tubuh badan. Lebih baik latih badan untuk menghasilkan antibodi secara cekap untuk mengatasi demam. Dalam kes kronik tertentu, antibiotik mungkin diperlukan tetapi dalam kes demam biarkan badan kita cekap mengatasinya sendiri melalui pembinaan antibodi dengan jangan menggunakan antibiotik.

    Saya gunakan ubat doktor dan farmasi hanya untuk kes-kes tertentu seperti gatal, luka dsbnya.

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  6. asslamualaikum,

    tp demam kanak2 amat merbahaya tuan emjay. selain dpd daun bunga raya, adakah lg cara lain utk mengatasinya?? yg saya tahu antibiotik mmg tidak baik utk badan.. camne pulak kaly baby yg demam? tuan ada sesuatu nk di kongsi?

    trima kasih..

    ReplyDelete
  7. waalaikumussalam wbh

    Memang demam panas sangat merbahaya untuk anak-anak kecil. Itulah sebabnya saya ajarkan ilmu daun bunga raya. Ambil secekak daun bunga raya, basuh, campur air dan ramas hingga keluar lendirnya. sapukan lendir ini di kepala dan ketiak anak. Ulang proses ini apabila ia kering.

    Selain daun bunga raya air asam jawa juga boleh digunakan

    Apa yang penting di dalam setiap proses ini adalah untuk mengelakkan suhu demam anak meningkat hingga boleh menyebabkan sawan.

    Kalau demam campak lagi lama demam panasnya. Selain tuam kepala dengan air bunga raya atau asam jawa, kena cari air kelapa hijau untuk diminum bagi cepat mengeluarkan campaknya dan kena cari daun semambu untuk mengubatinya dan menghilangkan gatalnya. Bagi kes campak, elakkan ambil ubat doktor atau injection. Bila demamnya tak serius, campaknya tidak akan keluar dan penyakit campak ini akan ambil tempuh yang lagi lama untuk selesai dan anak akan on off demam.

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  8. btul lah tu.. tu yg risau sgt tu kanak2 ni.. takut jd sawan/cacat je..adakah org dewasa juga blh mengamalkn cara ini?

    luas sungguh ilmu tuan. amatlah rugi sekiranya tuan meninggalkn dunia tanpa sempat mewariskan semua ilmu itu kepada sesiapa..

    wassalam..

    ReplyDelete
  9. Selalunya demam panas yang terlalu panas hanya menyerang kanak-kanak mungkin sebelum usia 7 tahun. Selalunya selepas usia ini demam panas yang menyerang tidaklah terlalu panas. Namun sekiranya suhunya terlalu panas, lakukanlah perkara yang sama dan mungkin nak kena campak atau chicken pox.

    Bagi kebanyakan demam, carilah air kelapa hijau, insyaAllah boleh jadi ubat. Jika perlu boleh tambah sesudu madu asli ke dalam air kelapa tersebut.

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  10. time kasih la tuan.. bila agaknya kita blh jmp ye.. saya pn dulu belajar kat jb. MARSAH(belakang masjid sultan abu bakar & pej agama tu) bangunan mahad johor..

    ReplyDelete
  11. Salam semua...lg satu nak berkongsi ilmu..kalau anak kita batuk, jangan amalkn beri ubat batuk hospital..Ambil sesudu madu asli dan campurkan ia dengan beberapa titis limau nipis..insyaallh mujarab..Saya selalu amalkan.(Untuk dewasa pun boleh).

    ReplyDelete
  12. tp batuk ni payah jg la nk ckp..mmg ada org terus baik minum madu&limau. saya pernah sebulan lebih batuk x baik2. puas mkn madu&limau, ubat batuk, x de kesan pn..

    last-last baik sendiri je..byk minum air la..madu&limau mmg berkesan, tp tengok jodoh penyakit tu jg kot.. ada jodoh terus baik sekali minum je, x de jodoh berbulan pn x baik gak.. kn??

    wassalam..

    ReplyDelete
  13. Salam, saya pn kalau batuk banyakkan minum air suam je.Cuma nak tanya siapa ada cara nak kurangkan sinus atau resdung kami satu family ada masalah hidung.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum wbh sdr kisaie82

    Saya menjemput sdr datang bertamu di JB

    Email saya di kangmasjb@hotmail.com untuk mendapatkan alamat saya

    Wassalam

    Emjay

    ReplyDelete
  15. Terima kasih daun keladi kepada 303099 di atas ilmu yang dikongsikan

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum wbh ibuikhmal

    Sesiapa yang gemar tidur dengan kipas syiling halaju tinggi iaitu speed 3 atau lebih laju, memang kemungkinan besar akan bermasalah dengan sistem pernafasan.

    Sesiapa yang sejak kecil tidur bilik aircon juga kemungkinan besar akan menghadapi masalah dengan sistem pernafasan.

    Sinus dan resdung adalah salah satu penyakit yang berkaitan dengan sistem pernafasan.

    Penyakit ini akan lebih rumit jika suka mandi malam dan minum air batu.

    Kalau resdung, macam-macam pantang larangnya seperti belacan dsbnya.

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  17. kalau anak2 keracunan makanan dan terus muntah2 & cirit2 cara yg cepat dan mudah ialah bagi makan epal hijau yg digaul dgn garam,lepas 1 jam InsyaAllah akan berkurangan angin dlm perut,kaedah ini juga boleh digunakan oleh orang2 dewasa jika mabuk dlm perjalanan diatas bas atau kereta.

    ReplyDelete
  18. Terima kasih nanotech untuk ilmu yang dikongsikan. Memang epal hijau ada bermacam khasiatnya dari di makan terus hingga ke cukanya.

    Selain dari ilmu yang dikongsikan dari nanotech ini, boleh gunakan air kelapa hijau yang sesuai untuk keracunan dan demam.

    Terima kasih daun keladi nanotech

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  19. ada org kene gatal2, panau, kurap bertahun2 x baik..camne tu?? mesti ada org yg blh kongsi...

    wassalam

    ReplyDelete
  20. Elakkan langsung makan ayam, udang, kerang, ketam, sotong dan telur.

    Rawatlah buah pinggang sdr dengan panduan di GOUT, punca dan insya-Allah anda boleh puleh, TIPs di url http://emjayjb.multiply.com/journal/item/75.

    Gunakan krim di farmasi untuk mengubat kurap dan beli sekali sabun kurap.

    Mudah-mudah dapat mengatasi masalah tersebut.

    Wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  21. lagi satu kalau kena gatal2 kulit boleh cuba ubat buatan sendiri ( home made ) ambil kulit limau purut ( kulit sahaja ) & kunyit - tumbuk sampai lumat lepas tu gaul dgn minyak zaitun kemudian sapu - InsyaAllah berkesan,sebelum tu bacalah surah Fatihah dgn ingatan minta bantuan direct kepada Allah ArRahman ArRahim.

    ReplyDelete
  22. Terima kasih daun keladi nanotech17

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah, bukankah Nabi Muhammad telah menjelaskan dalam beberapa hadis sahih bahawa semua penyakit pasti ada ubatnya kecuali mati. Contohnya madu,habbatussauda, minyak zaitun banyak khasiatnya. saya ingin berkongsi ilmu yang saya pelajari dari Tuan Haji Ismail (HPA) gunakan malac(akar buluh dan akar lalang) dan air mineral untuk mengeluarkan wap panas dalam badan melalui air kecil. jika perlu penjelasan atau berkongsi ilmu boleh hubungi saya Amir( Langkawi) 0134866960

    ReplyDelete
  24. bukankah epal hijau tak elok untuk dimakan.ape yang saya tahu,tabiat memakan epal hijau,bole menyebabkan seseorang menjadi pelupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lalat tu biasanya kita anggap kotor dan membawa kuman. Tapi bila sedikit akan membawa penawar sebagaimana Nabi SAW beritahu jika lalat masuk ke air, elok ditenggelamkan kerana ada racun dan penawar padanya. Cam tulah ibarat pada epal hijau ni. Banyak makan, mau ke tandas selalu. Tetapi sedikitnya membawa penawar. MAKAN UNTUK SIHAT dan bukan makan untuk melantak-gelap hati.

      Delete