Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting
Assalamualaikum wbh pembaca mukmin sekelian.
Mulai 1 Dec 2012, Laman Emjay di emjayjb.multiply.com telah tidak lagi beroperasi disebabkan Multiply tidak mampu lagi mengendalikannya. Laman Emjay di Multiply yang telah beroperasi semenjak 2006 telah berpindah ke blogspot ini. Maaf di atas segala kesulitan. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik hidayah rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Sempena Aidilfitri ini, saya mengucapkan; Taqabalallhu minnna wa minkum
(Semoga Allah SWT menerima amal saya dan amal Anda)

Monday, 4 May 2009

Syirik Moden Aura, Chakra,Kuasa Minda Dan Sewaktu Dengannya

Syirik Moden Aura, Chakra,Kuasa Minda Dan Sewaktu Dengannya

Oleh
Muhammad Fakhruddin Ismail


Artikel ini bukannya hendak menuduh atau memfitnah sesiapa yang mengamalkan perubatan dan amalan tersebut sesat tetapi kerana perbuatan dan kepercayaan terhadap sesuatu perkara itu yang saya maksudkan. Berdasarkan  beberapa kenyatan di laman web tersebut saya melihat perkara ini melibatkan akidah muslim dan saya sebagai seorang  muslim perlu ada rasa tanggunggjawab untuk memperbetulkan amalan perubatan tersebut supaya kita tidak terjerumus kekancah syirik. Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Sesungguhnya mempersekutukan Allah (Syirik) adalah benar-benar kezaliman yang besar." [Luqman : 13]

Rasulullah SAW bersabda:

Tinggalkan apa yang meragukan kepada apa yang tidak meragukan (yakni menyakinkan) [H.R al-Tirmizi disahihkan oleh al-Albani dalam Shahih Sunan al-Tirmizi-hadis no:2518]

Maka dari situ segala perkara yang melibatkan antara urusan tauhid dan syirik perlu kita berwaspada. Janganlah disebabkan bisikan hati kita mengatakan  tidak mengapa asalkan berkesan dan bermanfaat. Itu sudah jelas termasuk perkara yang syubhat. Nabi SAW bersabda:
“Sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas. Di antara keduanya terdapat perkara-perkara yang syubhat (samar-samar) yang tidak diketahui oleh orang banyak. Maka siapa yang takut terhadap syubhat berarti dia telah menyelamatkan agama dan kehormatannya. Dan siapa yang terjerumus dalam perkara syubhat, maka akan terjerumus dalam perkara yang diharamkan. Sebagaimana penggembala yang menggembalakan hewan gembalaannya disekitar (ladang) yang dilarang untuk memasukinya, maka lambat laun dia akan memasukinya. Ketahuilah bahwa setiap raja memiliki larangan dan larangan Allah adalah apa yang Dia haramkan”. (Riwayat Bukhari).

Pertama sekali kita perlu fahami bahawa agama islam dibangunkan atas kedudukan yang dinamakan at-taslim, yakni penyerahan diri secara total kepada Allah dan Rasul-Nya. Dan ajaran yang baginda bawa antaranya larangan untuk bertasyabbuh terhadap orang-orang kafir iaitu ciri-ciri khusus orang kafir baik dari segi ritual keagamaanya, akidahnya, adat-istiadatnya dan peribadatannya atau apa sahaja yang menunjukkan ciri khas mereka maka islam melarang. Jika bukan ciri khas orang kafir dan tidak bertentangan dengan prinsip-prinsip syariat maka ia tidak termasuk tasyabbuh.

Rasulullah SAW bersabda:
“Daripada Ibn Umar, Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa menyerupai (bertasyabbuh) dengan suatu kaum, maka ia termasuk di kalangan mereka”. (Riwayat Abu Daud, no. 3512, sahih).
Maka perlulah kita berwaspada dan berhati-hati pada amalan yang bersangkut-paut dengan orang kafir: Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
“Sesungguhnya kamu akan ikut cara umat sebelum kamu sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, hatta jika mereka masuk lubang biawak pun nescaya kamu akan mengikutinya.” Sahabat bertanya: Golongan Yahudi dan Nasranikah (yang kamu maksudkan)? Baginda menjawab: (Kalau tidak mereka) Siapa lagi?” (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim). 

Apa yang penulis lihat berkenaan perubatan menggunakan aura seri, chakra, kuasa minda dan sewaktu dengannya ianya boleh jatuh ketahap tasyabbuh dan syirik. Ini kerana apabila amalan tasyabbuh ini melibatkan keyakinan, beberapa perkara masalah ibadah atau masalah tauhid dan akidah maka ia boleh dihukum sebagai syirik.

Mungkin kita akan berkata itu semua sudah terbukti dalam kajian saintifik yang menunjukkan keberkesanan perubatan tersebut. Memang benar tetapi kita perlu ingat sains bukanlah satu platform untuk menghalalkan segala-galanya jika ia jelas bertentangan dengan syariat islam. Contohnya teori Darwin di mana manusia berasal dari beruk maka sesiapa sahaja mempercayai teori tersebut akan  rosaklah akidahnya.

Berikut adalah beberapa keterangan tentang aura seri dan kegunaannya. Untuk lebih terperinci anda boleh melihat web tersebut seperti :
6.      Dan lain-lain

Apa itu Aura Seri?
Aura Seri ialah adunan minyak aroma pati bunga-bungaan terpilih yang di pertenagakan dengan Tenaga Alam semesta, tenaga kristal, tenaga garam kristal dan tenaga bunga emas. Ia mampu membangkitkan aura anda dalam tempoh paling singkat dan mudah.

Katanya lagi: Aura Seri adalah produk yang boleh digunakan dalam pelbagai keadaan termasuk dalam keadaan kecemasan. Kita sebagai masyarakat Melayu mempercayai bahawa mandi bunga adalah amalan untuk mendatangkan seri wajah dan membuang malang. Berkurun-kurun dahulu masyarakat kita telah mengamalkan budaya mandi bunga. Sebagai alternatifnya, Aura Seri adalah penganti kepada amalan ini dan ianya sesuai digunakan pada masa kini.[1]


Kegunaan Aura Seri
1.      Aura Seri boleh dijadikan `Pagar Rumah?

    • Sediakan campuran air dan 7 titisan aura seri, boleh gunakan pam air semburan.
    • Ambil wudhu dan mulai dengan azan@qamat
    • Mulakan di pintu sebelah kanan bacalah Al-Fatihah 3 kali , Ayat Kursi 7 kali dan semburkan ke dinding rumah dengan diiringi dengan kalimah Allahu Akbar seberapa banyak yg mungkin.
    • Elakkan semburan di pintu kerana ianya merupakan laluan malaikat dan rezeki yg keluar masuk rumah.
    • Setelah tamat masuk kembali ke pintu utama tutup kembali dengan Al-Fatihah 3 kali dan Ayat Kursi 7 kali.
    • Semoga dengan ikhtiar ini membantu utuk menjalani kehidupan yg lebih hening dan sejahtera dan jauh dari gangguan unsur jin dan syaitan yg telah berjanji menghuru-harakan manusia. Insyallah...

2.      Untuk mempercepatkan jodoh...( petikan kursus dengan DR.Ibrahim )

    • Mandi dengan aura seri ikut step kat atas..
    • Niatkan agar dipermudahkan jodoh.
    • Mesti di niatkan dengan keinginan yg bersungguh-sungguh .
    • Petikan kursus DR.Ibrahim dari pengedar: "Kawan saya nih dah 3 kali putus tunang, dan saya terfikir nak bagi dia try aura seri..dan alhamdulillah selepas 3 bulan dia mendapat jodoh dia...alhamdulillah...

3.      Jika dikhuatiri ada gangguan makhluk halus

    • Niatkanlah.. Mohon pd Allah : "Ya Allah Ya Tuhanku aku tidak redha makhluk halus berada di dalam tubuhku, sekiranya ada Ya Allah engkau musnahkanlah, hancurkanlah, jauh dan pergikanlah ganguan itu beserta dengan air yang mengalir ini...( Bayangkan sepenuh hati & minda)....InsyaAllah moga-moga usaha kita membantu dan berhasil...Munajat pd Allah...tingkatkan amalan...semoga gangguan sepsis mampu kita hindari. Lepas mandi, titik 1 titis kat tangan dan gosok2 kan dgn kedua2 belah tangan smpi tapak tgn rasa hangat skit, then baru sapu kat muka...sambil gosok tu smbil niat...

4.      Lain-lain kegunaan Aura Seri

    • Anda menderita gaot ~ Anda boleh mencuba kaedah ini...ambil baldi dan diisi dengan ketul ais (agak-agak lah) letak air dan ditambah dengan titisan aura seri kalau ada garam kristal boleh letak 1 penutup... Rendam kaki anda selama mana anda tahan.. Insya Alllah..kaki anda akan terasa lebih ringan ..
    • Demam panas ~ mandi & sapu aura seri insyaallah panas akan turun serta merta...
    • Chicken pox ~ sapu aura seri kat bdn, pasti xgatal2...
    • Kencing manis ~ sapu je kt tmpt luka insyallah xmelarat..
    • Gangguan Saka/Sihir/Santau ~ amalkan mandian aura seri + garam kristal , spray kan sudut2 rumah dengan aura seri dan letakkan campuran aura seri + garam kristal di sudut2 rumah ..insyallah khasiat yg terkandung di dalam aura seri dan garam kristal dapat mengkucar-kacirkan anasir2 negatif yg berada di dalam badan...seperti testimoni dr ibrahim yg mana seorang yg terkena santau mengamalkan mandian aura seri dan garam kristal keluar kaca2 halus dari bulu roma beliau...[2]

Hubungkait Aura Dalam Kehidupan
Aura adalah medan tenaga elektromagnetik yang berputar mengelilingi badan kita mengikut putaran lawan jam yg berbentuk bujur telur. Medan tenaga ini berputar mengikut kelajuan tersendiri (paling perlahan di bahagian bawah dan paling laju di bahagian Crown Chakra).

Medan tenaga ini (Aura) mempunyai 7 pintu tenaga yg diwakili oleh warna-warna pelangi yang berada di badan kita yang lebih dikenali sebagai Chakra. Chakra ini berbentuk seperti bunga teratai kembang. Pintu-pintu chakra ini menerima segala tenaga-tenaga positif disekeliling kita dan tenaga-tenaga inilah yg membantu kita membentuk keperibadian dan kerohaniah kita. Sekiranya pintu-pintu chakra ini tersumbat atau tertutup, maka, ada kemungkinan kita akan terjebak di dalam konflik atau masalah yang akan menjejaskan perkembangan personaliti kita.  Ia akan menjadikan kita penyedih, pemendam, baran, kurang keyakinan, berfikiran negative yang menebal, pelupa, hilang fokus dan sebagainya.[3]


Apa Itu Kuasa Minda?

Kuasa Minda atau disebut sebagai tenaga dalaman dan sekarang ini lebih dikenali sebagai AURA kian popular dalam masyarakat di negara ini. Adalah penting untuk  mendedahkan fungsi Kuasa Minda atau Mind Power dan tahu bagaimana mengimplementasikan tenaga dalaman ini dalam kehidupan seharian, baik dalam rumah tangga, pejabat, mahupun institusi lain yang berkaitan. Di negara-negara maju, pendedahan seumpama ini telah lama mendapat perhatian dan dianggap sebagai salah satu ilmu yang amat berkesan bagi melahirkan individu yang mantap fizikal, mental, emosional dan spiritualnya.   dari itu tidak hairanlah mengapa mereka sering dikatakan sebagai masyarakat yang ke hadapan dari aspek pembangunan minda, akademik dan sebagainya. Kenapa tidak kita? [4]

Fatwa Ulamak

Berikut adalah fatwa Dar al-Ifta’ Mesir tentang YOGA. Kemungkinan boleh dikaitkan dengan amalan kuasa minda, tenaga dalaman, chakra, aura dan seumpamanya.

Bahawa pergerakan senaman semata-mata yang bermanfaat bagi tubuh atau sebahagian anggota badan, tidak salah dan tidak haram tetapi ini tidak dinamakan yoga. Bahawa apa yang disandarkan kepada nama ini (yoga) semestinya dikaitkan dengan konsep ‘guru’ (mursyid), konsep cakra (titik-titik pusat) dan konsep ‘energi’ (tenaga tertinggi), semuanya ini konsep-konsep yang berkaitan dengan keberhalaan dan kesyirikan. Adapun hanya pergerakan semata-mata maka ia tidak dinamakan dengannya (yoga). Pemaksaan seseorang untuk menamakan pergerakan-pergerakan badan ini sebagai yoga tidak harus dari segi syara’. Ia termasuk dalam bab menamakan sesuatu dengan bukan namanya yang boleh menatijahkan penghalalan atau pengharaman sesuatu, dan ia telah pun ditegah.

Rasulullah SAW bersabda: ”Akan ada manusia di kalangan umatku yang meminum arak yang mereka gelarkan bukan dengan namanya”. Riwayat Abu Daud dan Ibnu Majah daripada Abi Malik al- Asy’ari r.a. Dalam riwayat al-Darimi daripada ’Aisyah r.a.h. menyebut: ”Mereka menamakannya dengan selain namanya lalu menghalalkannya (arak)”.[5]

Fatwa from Dr. Abdullah Al-Faqih, Supervisor of Fatwa Center at Islamicweb.com, states about the energy therapy.
Question:
Dear scholars, As-Salamu `alaykum. A TV program hosted a specialist in the field of energy therapy. In the program, the specialist said that energy therapy is a Japanese exercise called (Reiki Jin-Kei-Do). According to her, it is not a new science, as it is practiced in Islam under the name of ruqyah, which can be considered a variety of energy therapy. The concept of energy therapy revolves around treating the electromagnetic field of the body. She also gave the address of a Web site that gives more information on this. How do you view this type of treatment? And what is the Islamic ruling on it? Jazakum Allah khayran.
Answer:

Wa `alaykum As-Salamu wa Rahmatullahi wa Barakatuh.
In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.
All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.
Dear sister in Islam, we would like to thank you for the great confidence you place in us, and we implore Allah Almighty to help us serve His cause and render our work for His sake.

Generally speaking, energy therapy involves two different branches. The first is offered in special hospitals with certain methods that are free of polytheist rituals and phrases. There is no harm, as far Islam concerned, in practicing and undergoing this type of therapy.
The other branch, however, includes prohibited practices. The type mentioned in the question belongs to this prohibited branch of energy therapy since it is composed of Buddhist rituals. The advocates of this kind of therapy try to deceive people by claiming that it is merely another form of Islamic ruqyah. This is a big lie. Islamic ruqyah depends only on the noble verses of the Qur’an and the authentic hadiths of the Prophet (peace and blessings be upon him).
In his response to your question, Dr. Abdullah Al-Faqih, Supervisor of Fatwa Center at Islamicweb.com, states:
The energy therapy mentioned in the question is definitely prohibited. Such kind of therapy is no more than polytheist rituals which are performed in East Asia. As the questioner said, it is a Japanese practice called Reiki Jin-Kei-Do.
Visiting the Healing Touch Web site, one realizes that it propagates Buddhism, a polytheist religion based on worshiping others than Allah. The site admits that one who seeks this kind of therapy must be a Buddhist to attain the highest level of benefit. If one wants to make use of this kind of therapy, one should swear allegiance to Buddha and his teachings. The apparent minor details of this therapy are available and attainable, but the principal facts and details are available only for Buddhists.
According to the Web site, this kind of therapy involves daily tasks that include practicing yoga exercises, reading Buddhist books, and repeating the oath of allegiance. Such acts, in fact, are kufr (disbelief in Allah), which must be denounced and rejected no matter what title or name they come under. The world today witnesses a wave of calls for Buddhism, especially in the areas of medication and sports. Thus, Muslims must be on the alert.
To claim that such therapy is known in Islam under the name of ruqyah is brazen lying. In Islam, ruqyah means reciting parts of the Qur’an or some supplications mentioned by the Prophet (peace and blessings be upon him). They are based on belief in the Oneness of Allah, not in Buddha and his teachings. This fact draws a demarcation line between monotheism and polytheism, belief and disbelief.
So, we warn Muslims against such programs and new polytheist calls that corrupt the faith and damage Muslims creeds.[6]

Komen Penulis
7 Chakra dalam tubuh manusia yang menjadi ritual amalan Hindu boleh dilihat di wikipedia. Ianya jelas menyerupai amalan khusus Hindu. Aura dan Chakra juga telah dilakukan di Negara seperti Amerika dan Eropah. Cuma bezanya masyarakat Islam di Malaysia hanya memasukkan selawat, membaca bismillah dan pelbagai lagi bacaan supaya kelihatan menyerupai ajaran agama islam.
Illustration of a yogi showing the seven chakras, Kangra school. Late 18th century A.D.
Lihat link dibawah:
                -  http://www.geocities.com/Athens/Olympus/6581/quantumchakras.html

Jika kita lihat artikel diatas berkenaan “Kegunaan Aura Seri”  ia menyatakan salah satunya ialah dapat mempercepatkan jodoh. Perlu dijelaskan hal mendapat jodoh pada masa hadapan adalah termasuk satu perkara ghaib yang tidak diketahui oleh manusia melainkan hanya  Allah SWT sahaja.  Itu merupakan satu amalan yang dilarang dalam islam. Allah s.w.t berfirman:
"dan katakanlah hai Muhammad kepada umatmu, bahawa tiada siapa di langit mahupun di bumi yang mengetahui perkara Ghaib kecuali Allah" [An-Naml ayat 65]

Sama juga dengan kenyataan berkenaan “Apa itu Aura Seri?” yang menyatakan bahawa:
Masyarakat Melayu mempercayai  mandi bunga adalah amalan untuk mendatangkan seri wajah dan membuang malang. Berkurun-kurun dahulu masyarakat kita telah mengamalkan budaya mandi bunga. Sebagai alternatifnya, Aura Seri adalah penganti kepada amalan ini dan ianya sesuai digunakan pada masa kini.

Walaupun wujudnya kejadian saintifik tersebut tetapi sudah jelas bahawa rawatan mandi bunga itu berasal dari orang hindu yang mempercayai aliran tenaga yang boleh berpindah dari bunga serta warna bunga dan ajaran ini memang selari dengan aura dan chakra.Ini kerana semua perbuatan orang kafir pada dasarnya adalah kesesatan walaupun anda melihat perkara itu menakjubkan tetapi perbuatan orang kafir baik akidahnya, adat-istiadatnya, atau amalan khasnya adalah sesat. Firman Allah s.w.t:
“Dan kami hadapi segala amal yang mereka kerjakan, lalu kami jadikan amal itu (bagaikan) debu yang berterbangan”[Al Furqaan: 23]

Apa yang penulis ketahui sesetengah masyarakat melayu dahulu mempercayai untuk memajukan perniagaan, mengeratkan hubungan suami isteri, mempercepatkan jodoh, menghilangkan penyakit dan pelbagai lagi mereka akan berjumpa dengan bomoh dan bomoh atau pengunjung tersebut akan dibawakan bunga-bungaan dan asam limau untuk dijampi oleh bomoh tersebut. Maka ia tidak jauh bezanya dengan mandi aura seri  yang juga dapat mempercepatkan jodoh, memajukan perniagaan, menghalau gangguan unsur-unsur asing dan pelbagai lagi yang lebih mirip konsepnya dengan bomoh tersebut. 

Kepercayaan menggunakan aura seri itu lebih kurang hasil kepercayaan penganut Hinduisme yang mempercayai dengan mandi bunga dapat menghalau makluk halus, mempercayai bahawa bau yang harum dari bunga dapat mengusir pengaruh kejahatan dan menarik pengaruh kebaikan pada diri pelakunya dan pelbagai lagi kepercayaan yang mirip dengan mandi aura tersebut.

Mandi aura seri ini juga boleh dikatakan mandi untuk menolak malang atau bala sama juga dengan mandi bunga yang bezanya ianya dimodenkan dan kelihatan menakjubkan dengan pembuktian kajian-kajian saintifik.

Akhirnya, amalan Mandi Aura Seri ini diberikan solekan berupa bid‘ah agar ia dapat menampilkan wajah ‘Islam’. Mandi aura ini cuba dirasionalkan sebagai perbuatan yang ‘Islamik’ sebagaimana mandi junub, mandi kerana menganut Islam, mandi sunnah hari jumaat, mandi sunnah Hari Raya, dan mandi-mandi lain yang telah disyari’atkan dalam al-Qur’an dan al-Sunnah yang sahih.   Ditambah pula dengan bacaan selawat yang tidak terdapat pada mana-mana mandi yang disunnah oleh Nabi SAW dengan disertai niat supaya dapat mangubah seseorang itu kepada beberapa kebaikan yang pasti memberikan keistimewaan yang ada pada khasiat aura seri tersebut.

Islam mengajar penganutnya bahawa tidak ada sial atau tuah pada masa-masa tertentu, serta tidak akan ada pula manfaat, mudarat dan karut-marut berkaitan dengan amalan tertentu. Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda, yang maksudnya:
“Tidak ada penyakit yang berjangkit, tidak ada larangan atau pantang pada bulan Safar dan tidak ada kecelakaan yang ditandai oleh suara burung malam.”[Diriwayatkan oleh al-Bukhari dalam Shahihnya – hadis no: 5278 (Kitab al-Tibb)]

Malah, kepercayaan dalam amalan mandi aura seri ini juga boleh merosakkan keimanan seseorang itu terhadap Qada’ dan Qadar Allah Subhanahu wa Ta'ala [7] Lihat sajalah kepercayaan ini boleh wujud apabila berlaku musibah sahaja maka golongan mandi aura kemungkinan akan wujud kepercayaan bahawa apabila ditimpa penyakit atau masalah adalah disebabkan aura dan chakra mereka bukannya disebabkan dosa mereka yang pernah mereka lakukan. Allah berfirman yang bermaksud:
“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri”  [Asy Syuura:30]

Berkenaan dengan Kuasa Minda atau disebut sebagai tenaga dalaman dan sekarang ini lebih dikenali sebagai AURA. Jika kita lihat diweb tersebut [8]. Antara kursus yang ditawarkan:
·         Kursus Pernafasan Aura
·         Membangkitkan tenaga dalam @ Inner Power
·         Penggunaan Minda @ Mind Power
·         Perubatan Aura
·         Reiki
·         Color Healing
·         Kecemerlangan Minda
·         Pengembaraan dengan Minda @ Mind Journey

Apabila dikaitkan dengan aura, chakra mesti ada amalan rawatan Reiki yang terdapat didalam beberapa web aura. Apa itu Reiki? Lihat link tersebut:

Jika lihat sejarah REIKI ianya diasaskan oleh Dr. Mikao Usui.[9] dan Reiki dan Reiki Jin-Kei-Do adalah lebih kurang sama [10]. Ianya ada berkaitan dengan aura,chakra dan tenaga dalaman.Semuanya serupa dengan konsep amalan perubatan aura di Malaysia. Dan untuk pengetahuan Reiki Jin-Kei-Do ini sudah diharamkan oleh Dr. Abdullah Al-Faqih [11]
 
Untuk lebih terperinci tentang tenaga dalaman boleh lihat di web Anugerah Agung [12]. Ilmu tenaga dalam yang boleh menjadi seseorang itu menjadi kebal. Lihat kenyataan yang diberikan oleh seorang testimonial:
Ø  Dimandikan dengan minyak panas mendidih (minyak saya beli sendiri)
Ø  Dipukul dengan batang besi sampai bengkok.
Ø  Badan menjadi jambatan iaitu orang lain boleh berdiri di atas perut saya.
Ø  Test kebal iaitu dicucuk dengan jarum di lengan.
Ø  Mengeraskan telur menjadi seperti batu. Diuji seorang untuk memecahkannya.
Ø  Mengkebalkan mentol lampu yang mudah pecah,iaitu mentol tidak pecah walaupun jatuh di atas lantai simen.
Ø  Dibakar dengan api yang besar menyala pada lengan.
Ø  Jarum menembus kulit seperti dijahit.
Ø  Menidurkan orang(pukau)
Ø  Disiram dengan air panas mendidih.
Ø  Mengupas kelapa muda yang masih hijau dengan gigi.
Ø  Makan kaca dengan mudahnya. Telan lagi tu.
Ø  Tangan saya melekat seperti gam dan tidak dapat dicabut oleh sesiapa pun. Tanpa trick / penipuan kerana saya  hanya menggabungkan 2 tapak tangan,bukannya menggenggam erat jari-jemari.
Ø  Memecahkan bahagian bawah botol kaca.
Ø  Diuji elektrik pada tubuh badan.
Ø  Lidah dicap dengan besi panas membara.
Ø  Boleh memanggil masuk ilmu silat daripada orang dulu-dulu seperti Hang Tuah dsbnya.
Ø  Tulang rusuk ditumbuk dan dihentak dengan sekuat tenaga(tahan benturan dan pukulan)

Bukankah ini semua adalah amalan syirik walaupun kenyataan mereka bahawa mereka tidak menggunakan jin untuk melakukan perkara tersebut. Lihat sajalah semuanya tidak lari dengan konsep aura, chakra dan tenaga dalaman.

Berkenaan ilmu kebal boleh lihat jawapan yang diberikan oleh ustaz Ahmad Sarwat, Lc. :
Click link dibawah:
Lihat saja ketika kaum Hindu menyambut hari Thaipusam mereka juga boleh jadi kebal seperti mana yang dilakukan testimonial tersebut. Bagaimana mereka boleh kebal? Kemungkinan tidak lain menggunakan tenaga dalaman. Lihat sajalah kepercayaan mereka tentang aura dan chakra yang terdapat dalam wikipedia. 

Pergantungan kita sepatutnya kepada Allah s.w.t bukannya dengan tenaga dalam. Manusia akan lebih mudah Syirik apabila merasa dirinya telah mampu melakukan segala-galanya. Hal ini seperti yang ditegaskan Allah dalam firmanNya:
 Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas apabila menganggap dirinya telah mampu. [Al 'Alaq 6-7]

Seseorang manusia tidak dapat boleh mendatangkan manfaat dan menolak mudarat pada dirinya sendiri dan orang lain. Tetapi ilmu tenaga dalam ini kehebatannya kita mampu membawa pelbagai manfaat dan dapat menolak mudarat dengan hanya mempelajari ilmu tenaga dalaman malah dapat mengetahui perkara ghaib. Ini jelas bertentangan dengan firman Allah dalam surah Al A'raaf: 188 yang bermaksud:
Katakanlah (wahai Muhammad): "Aku tidak berkuasa menarik kemanfaatan bagi diriku dan tidak (pula) menolak kemudharatan kecuali yang dikehendaki Allah. Dan sekiranya aku mengetahui yang ghaib, tentulah aku membuat kebajikan sebanyak-banyaknya dan aku tidak akan ditimpa kemudharatan. Aku tidak lain hanyalah pemberi peringatan, dan pembawa berita gembira bagi orang-orang yang beriman."  

Untuk membuktikannuya lagi boleh lihat diweb Anugerah Agung dan anda boleh melihat beberapa lagi manfaat dengan mempelajari ilmu tersebut.
Kelebihan ilmu Tenaga Dalam Makrifat Haqqul Yakin Anugerah Agung ini sebenarnya terlalu banyak, diantaranya ialah:[13]
§  Menundukkan hati / perasaan orang / rakan /  isteri / lawan bisnes / kekasih (lelaki / wanita) hingga menuruti kita.
§  Membuka sumbatan pintu kerezekian, melancarkan usaha & penagihan hutang.
§  Menyembuhkan penyakit: Lumpuh, hemiplegia (mati sebelah), Parkinson, Stroke, dan gangguan Jantung.
§  Keselamatan dari sengatan elektrik dan Sambaran petir, mampu memadamkan elektrik dan mematikan Mesin Kenderaan Bermotor.
§  Pukulan berbahaya (memengsankan / KO) dan mematikan dengan pukulan tangan kosong tanpa harus latihan berat dan bertahun-tahun,memengsankan dan melumpuhkan lawan,menjatuhkan h
§  Melihat tanpa mata zahir-Mampu melihat tembus tanpa batas, mengetahui sebelum terjadi
§  Membaca fikiran orang lain- Bukan setakat membaca fikiran orang bahkan dapat mengirimkan fikiran kita kepada orang yang lain sehingga beribu-ribu kilometer jaraknya
§  Kebolehan membaca & memahami isyarat, petunjuk dan bahasa alam mengenai perkara baik atau bencana yang bakal menimpa ke atas diri, keluarga dan masyarakat.
§  Dan lain-lain

Ini tidak lain adalah syirik. Pengetahuan tentang ilmu ghaib tidak boleh diketahui oleh sesiapapun melainkan hanya Allah. Allah s.w.t hanya akan memberitahu perkara ghaib melainkan kepada Rasul yang terpilih bukannya kepada manusia biasa seperti kita. Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman yang bermakud:
(Dia adalah Tuhan) Yang Mengetahui yang ghaib, maka Dia tidak memperlihatkan kepada seorangpun tentang yang ghaib itu kecuali kepada rasul yang diridhai-Nya, maka sesungguhnya Dia mengadakan penjaga-penjaga (malaikat) di muka dan di belakangnya. [Al Jin 26-27]

Maka untuk menjauhkan daripada berlakunya perbuatan tersebut dan tidak terjerumus  kekancah syirik sebaiknya ditinggalkan terus perubatan dan amalan tersebut seperti mana sabda Nabi SAW yang bermaksud:
“Sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas. Di antara keduanya terdapat perkara-perkara yang syubhat (samar-samar) yang tidak diketahui oleh orang ramai. Maka siapa yang takut terhadap syubhat bererti dia telah menyelamatkan agama dan kehormatannya. Dan siapa yang terjerumus dalam perkara syubhat, maka akan terjerumus dalam perkara yang diharamkan. Sebagaimana penggembala yang menggembalakan hewan gembalaannya disekitar (ladang) yang dilarang untuk memasukinya, maka lambat laun dia akan memasukinya. Ketahuilah bahwa setiap raja memiliki larangan dan larangan Allah adalah apa yang Dia haramkan”. (Riwayat Bukhari).

Muhammad Fakhruddin Ismail

Rujukan:

137 comments:

  1. Syukron ya akh atas artikelnya,insya Allah ana akan copi paste di blog kami www.Ruqyah-online.Blogspot.Com

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt, ustaz MJ. Satu lagi perubatan alternatif yang ternyata menyimpang jauh ialah Cakra Alam (Ustaz Arief). Dah banyak laman blog expose penipuan ini:

    http://www.akubetul.com/2008/11/ustaz-arief-cakra-alam-penipu.html
    http://dupahang.wordpress.com/2008/11/24/gempar-penipuan-pusat-perubatan-cakra-alam/
    http://www.menteil.net/cakra-alam-memalukan-islam.html

    Malah dalam youtube pun ada bagaimana orang Korea mendedahkan penipuan Ustaz Arief Cakra Alam ini.

    ReplyDelete
  3. sebab itulah org yg mengaku islam hari ini macam buih tidak di pandang oleh Allah. dalam banyak hal asik kalah aje.

    ReplyDelete
  4. Beberapa kali pembaca Laman Emjay mengirim email bertanyakan saya tentang amalan ESQ dari Indonesia yang kini bertapak di Malaysia. Saya katakan bahawa ilmu ESQ ini adalah adek beradek kembar Prof Dr Ibrahim dan Prof Norhisyam.

    Kini alhamdulillah kesesatan ilmu ESQ kini terserlah. Sila lawati bolg berikut untuk mengetahui kesesatan ESQ ini: http://esqsesat.blogspot.com/

    Emjay

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum ustaz..mmg byk manfaat blog ustaz ni..Alhamdulillah saya terjumpa blog yg menghuraikan konsep akidah dgn jelas..Ada beberapa yg saya musykil sudah terjawab di blog ni dan terima kasih kerana pastekan artikel saya di blog ustaz ni..



    ReplyDelete
  6. Waalaikumussalam wbh.

    Bersama-samalah kita saling membantu.

    Berkenaan kesyirikan aura chakra kuasa minda dan segala yang sewaktu dengannya, pembaca boleh merujuk artikel berkaitan:

    1. Hukum mengamalkan aura, chakra, kuasa minda & Color vibration theraphy (CVT) dsb di http://emjayjb.multiply.com/journal/item/71

    2. Balasan Allah akibat menggunakan produk Aura Seri dan Lilin Terapi di http://emjayjb.multiply.com/journal/item/72

    3. Penjelasan haram menggunakan aura, chakra, kuasa minda, CVT dsbnya!!!! di http://emjayjb.multiply.com/journal/item/152

    4. kes minda bawah sedar Prof Dr Ibrahim - kajian kes dan latihan untuk pembaca di http://emjayjb.multiply.com/journal/item/148

    Sekian wassalam

    Emjay

    ReplyDelete
  7. Ustaz,

    Kawan saya adalah salah seorang pengajar dan pengamal amalan ini yang diberi nama Energi Iso Bionik yang saya lihat amalannya adalah sama dengan Syirik Moden Aura, Chakra,Kuasa Minda Dan Sewaktu Dengannya. Nama sahaja lain tapi ianya serupa.

    Anak2 muridnya sangatlah taksub dengan beliau. Ada juga sebelum ini saya cuba untuk menegurnya tapi kerana kekurangan pengetahuan dan hujah2 yang bernas, adalah lebih baik saya diam sahaja.

    Dulu masa mula2 kenal dengan beliau saya adalah juga belajar tentang Energi ini. Tapi, hati kecil saya sentiasa sahaja meraguinya serta tercari2 dalam laman web jika ada saya yang membicarakannnya sehinggalah tanpa diduga saya terjumpa demgan Laman Emjay ni. Jadi apa yang saya cari, akhirnya jumpa juga. Syukur Alhamdullah.

    Maka bolehlah sedikit sebanyak ianya dijadikkan panduan.

    Ustaz,

    Saya peliklah, walau pun ia mengamalkan amalan yang meyalahi akidah, tapi. rezeki beliau murahlah jika dibandingkan dengan saya ni. Anak muridnya juga ramai. kenalannya juga ramai. Beliau seorang sangat dihormati oleh masyarakat ditempat saya. Semua orang kenal. Sebut saja nama beliau. Semua orang tahu.

    Bila saya tanya apa rahsianya, Jawapannya Energi yang beliau amalkan hari2 tanpa rasa jemu.

    Sikit sikit energi, sikit sikit energi. mengubat pun, belau menggunakan energi. Entah bilalah tuhan akan membukakan pintu hatinya agar beliau sedar dengan apa yang beliau lakukan sekarang ni.

    Sekian,

    ReplyDelete
  8. Noracel,

    Jangan dibuat ukuran rezeki (berbentuk wang) sebagai ukuran kebanaran. Lihatlah siapa yg kaya raya kat Malaysia ni??? Adakah mereka kaya sebab kepercayaan dan amalan mereka itu betul.

    Saya adalah penentang amalan bomoh2 dan amalan2 yg sewaktu dgn aura, tapi amatlah kekurangan wang. Bos saya (baru buat haji tahun lepas), pakai gelang magnet dan percayakan 'Feng Sui', makin bertambah rezeki, tahun ni saja dapat 3 projek kerajaan total RM33 juta. Kebetulan awal tahun dia ada jemput bomoh Feng Sui, dan ada beberapa 'petua' bomo tu suruh buat. Jadi makin kuat le kesesatan dia setelah dapat projek pada masa org lain menghadapi kemelesetan ekonomi.

    Saya lihat dari aspek lain... Bos saya tu tua setahun saja dari saya (47 tahun) tapi kena telan berbagai jenis ubat. buat kerja berat sikit tercungap. saya, alhamdu Lillah belum lagi ditarik nikmat sihat. Tapi saya tidaklah membuat kesimpulan bahawa 'sihat' itu adalah ukurannya. dulu pernah juga mengalami berbagai masalah kesihatan tetapi saya anggap itu adalah sebagai dugaan/peringatan dari Allah.

    Syukur kerana wujudnya laman ini untuk memberi kesedaran kepada Muslimin tentang amalan2 yg sesat yg dah sebati.


    Wassalam.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,

    Terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman saudara itu dengan saya. Memang betul. Kita tidak boleh membandingkan seseorang itu dengan kita dari aspek kebendaan sahaja. kita perlu juga melihat kepada lain lain nikmat yang Allah telah beri sebenarnya tidak kita sedari, lebih memihak kepada kita. Dari segi lahirnya mereka mereka ini tampak lebih berbahgia dari kita tapi sebenarnya, kitalah yang lebih disayangi Allah berbanding mereka mereka yang lebih percaya kepada benda benda karut tersebut.

    Buat diri saya, alhamdullilah, saya hidup dengan seadanya dimana kadang kadang hati kecil ini sentiasa sahaja berkata kata sesuatu yang boleh menyesatkan saya. Saya amat arif tentang bisikan setan yang sentiasa berlegar legar di hati kita ini.

    Sekian.

    ReplyDelete
  10. Waalaikumussalam wbh

    Apa nak dirisaukan noracel, firman Allah dalam surah Al An’aam: 44. Ertinya
    "Kemudian apabila mereka melupakan apa yang telah diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan, sehingga apabila mereka bergembira dan bersukaria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun berputus asa (dari mendapat sebarang pertolongan)."

    Sdr rapat saya dahulu jadi tauke judi kolam memancing ikan, bila ditegur tidak terima, mulanya tambah kaya tetapi akhirnya bankrap dan banyak tanahnya terjual.

    Dalam kes dia tu, tunggulah mungkin tak sampai 4 tahun lagi.

    Emjay

    ReplyDelete
  11. singah membaca kejap.

    sama-samalah kita semua ambil yg baik disisi Allah sahaja yang lain2 sama samalah kita pulangkan.

    ReplyDelete
  12. Ko ni dah jadi ahlil nujum ye.... siap bagi 4 tahun lagi tu..

    Setau aku la, ahli nujum ni zaman nabi Musa... dia kawan baik ngan Setan yg bagi tau rahsia langit.

    Betul kan apa aku cakap ni ??? Ko semak balik...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum wbh kepada pembaca Laman Emjay sekelian

    Orang yang beriman bila dibacakan Al Quran, bergetar hatinya kerana ketakutan, namun hamba Allah di atas bila dibacakan Al Quran dan tadabbur darinya, bukan makin takut tetapi makin marah.

    Kepada pembaca sekelian (kecuali abuafiqah), elakkan dari membuang masa melayan kerenah abuafiqah ini. Orang dah halau pun datang lagi. Di dalam hatinya ada penyakit maka Allah tambah lagi penyakitnya.

    Emjay

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah... Ko dah tak delete posting aku. bagus bagus bagus

    Kepada pembaca2 sekelian , kita umat Islam dilarang sama sekali berjumpa ngan ahli nujum.
    Ini MJ siap ramal org tu akan dapat balasan dalam 4 tahun lagi...

    Bila masa aku marah bila ko masukkan terjemahan ayat Quran ????
    Aku marah sebab ko jadi ahlil Nujum pak belalang....

    Aku harap , Sedarlah korang ....

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum...marilah sama-sama kita muhasabah diri...jauhkan dari perbuatan syrik dan bidaah..time kasih emjay.. maklumat yang berguna...ustaz di melaka ada sebuah pulau yang sering dikunjungi oleh pengamal yang menjalankan upacara syirik lebih hebat pada maulidulrasull ..kebiasaanya kaum india muslim,,dari dulu lagi kerajaan kate nak basmi tapi sampai skarang masih lagi ada...

    ReplyDelete
  16. Mereka yg buat syirik kat Pulau Besar tu tak tau sejarah, tak tau asas tauhid ... ni memang la salah.

    Kerajaan melaka memang cuba basmi, tapi tak boleh kenapa ? Ni pun kena semak sejarah pulau besar tu sendiri.

    Bagi aku , Kerajaan Melaka kena basmi kesyirikan tersebut tapi tak boleh abaikan Sejarah Pulau besar tersebut.

    Ia berkaitan ngan kita semua org Islam kat Malaysia ni.. ko tau ke Penlipur Sejarah Pulau Besar ni?

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum wbh saudara MJ,
    Saya ragu2 dengan tulisan dan hadis yg dipaparkan dlm blog ini.. http://www.penawar.com/hukum_mengambil_upah_rawatan.html

    Copy paste:

    Dan tuhan kamu berfirman:"Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Aku perkenankan bagi kamu. Sesungguhnya orang-orang yang meyombongkan diri dari menyembahKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina." -(Surah al-Mukmin :Ayat 60)

    Setiap penyakit ada penawarnya. Apabila bertemu dengan kaedah rawatan yang betul dan sesuai serta tepat penawarnya, Insya Allah akan sembuh segala derita sakit samada jasmani mahu pun rohani. Allah s.w.t. menurunkan penyakit dan di samping penyakit itu juga disertakan penawarnya. Terpulang kepada manusia untuk mencari kaedah rawatan yang sesuai dan mengolah segala isi alam ini untuk menjadikannya penawar bagi penyakit yang dideritai.

    HUKUM MENGAMBIL UPAH RAWATAN PESAKIT


    Hadis 1:



    Maksudnya:


    Daripada Abu Sa’id Al-Khudri r.a.; Bahawa beberapa orang di kalangan sahabat Rasulullah s.a.w. sedang berada dalam perjalanan melalui salah satu dari perkampungan Arab. Mereka berharap dapat menjadi tetamu penduduk kampung tersebut. Namun ternyata penduduk kampung itu tidak mahu menerima mereka sebagai tetamu. Namun begitu ada yang bertanyakan kepada mereka; ”Adakah di antara kalian yang boleh menjampi? Kerana ketua kampung kami terkena sengatan binatang. Salah seorang daripada para sahabat itu menjawab: Ya, ada. Sahabat tersebut kemudiannya melawat ketua kampung yang sedang sakit itu dan menjampinya dengan Surah Al-Fatihah. Ternyata ketua kampung itu sembuh, lalu diberikanlah kepadanya beberapa ekor kambing. Sahabat itu menolak untuk menerimanya dan berkata: Aku akan bertanyakan dahulu kepada kepada Nabi s.a.w. Dia pun pulang menemui Nabi s.a.w. lalu menceritakan peristiwa tersebut kepada Rasullullah. Dia berkata: Ya Rasulullah! Demi Allah, aku hanya menjampi dengan Surah Al-Fatihah. Mendengar kata-kata itu lalu Rasulullah s.a.w. tersenyum dan bersabda: Tahukah engkau bahwa Al-Fatihah itu merupakan jampi? Kemudian baginda bersabda lagi: Ambillah pemberian dari mereka itu dan asingkan sedikit untuk bahagianku. (Hadis Riwayat Imam Muslim)



    Hadis 2:



    Maksudnya:


    Daripada Abu Sa’id Al-Khudri r.a.; bahawa pada suatu ketika beberapa orang sahabat Rasulullah s.a.w. telah datang ke sebuah perkampungan Arab, akan tetapi penduduk kampung itu tidak menerima kedatangan para sahabat tersebut, tiba-tiba ketua kampung itu disengat ular, (lalu wakil penduduk kampung berjumpa dengan para sahabat tersebut) dan bertanya: Adakah kamu mempunyai ubat penawar sengatan ular atau adakah di antara kalian ahli perubatan?, para sahabat menjawab: Kalian telah tidak menerima kedatangan kami di kampung ini, kami tidak akan melakukannya sehingga kalian membayar upah untuk kami. Akhirnya mereka berjanji akan memberikan beberapa ekor kambing sebagai upahnya. Kemudian salah seorang sahabat membaca Surah al-Fatihah, kemudian mengeluarkan sedikit ludah (diletakkan di bahagian sakit), dengan serta merta ketua kampung sembuh, kemudian mereka membawa kambing-kambing kepada para sahabat. Para sahabat tersebut berkata: Jangan kita ambil upah ini, sehingga kita bertanya kepada baginda Rasulullah s.a.w, kemudian mereka menanyakannya, lalu Rasulullah tersenyum dan berkata: Ketahuilah bahawa Surah al-Fatihah itu adalah ubat penawar, ambillah upah itu dan bagi aku sedikit (Hadis riwayat Imam Bukhari)

    Ulasan:


    Hadis 1 dan 2 di atas mempunyai maksud yang sama yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dan Imam Bukhari. Daripada kedua-dua hadis ini dapat disimpulkan seperti berikut;

    1. Surah al-Fatihah boleh digunakan sebagai jampi untuk rawatan sengatan bisa binatang.
    2. Secara umumnya Surah al-Fatihah boleh digunakan untuk rawatan semua jenis penyakit.
    3. Boleh menerima upah daripada khidmat rawatan yang diberikan dengan bacaan ayat-ayat al-Quran.


    Bagi pengamal ilmu perubatan Islam, Surah al-Fatihah adalah bacaan utama dalam setiap rawatan. Keberkesanan jampi menggunakan

    ReplyDelete
  18. Habis tu Korang kena bayar kat Hospital Swasta buat la bising... Ni kalau perubatan Islam je tak boleh letak bayaran, gitu? MJ lainlah, dia tu gaji sebulan pun boleh cover 3 bulan. Kalau kerjaya org tu hanya mengubat , macam mana? Sapa nak tanggung makan minum keluarga dia ?

    Sebenarnya boleh buat option ,
    1) Sapa yg rasa mampu - bayar sekian
    2) Sapa rasa kurang mampu - Bayar sekian
    3) kalau rasa tak mampu - Free

    Pengubat kena la Yakin dan redho ngan rezeki dari Allah (Kan dah tertulis sejak Azali)
    Yg berubat pulak kena la pandai-pandai menilai (mana ada benda free sekarang ni)

    "Lu pikirlah sendiri"

    ReplyDelete
  19. "Kepada pembaca sekelian (kecuali abuafiqah), elakkan dari membuang masa melayan kerenah abuafiqah ini. Orang dah halau pun datang lagi. Di dalam hatinya ada penyakit maka Allah tambah lagi penyakitnya.

    Emjay "

    "Lu pikirlah sendiri"

    :)

    ReplyDelete
  20. setuju dengan abuafiqah. tu la mentaliti org melayu. kalau perubatan islam je nk free. kalau nk panggil ustaz ceramah pn nk free. ingat ustaz tu makan daun rumput ke hari-hari. kena ingat la yg kita dah ambik masa dia, guna tenaga dia, petrol dia, maka kena la bayar..

    pelik la dgn org malaysia ni kalau bab gini. cnth nya, kalau hantar anak belajar piano ke tuisyen ke, beratus pn xpe, tp kalau hantar anak ngaji, seratus sebulan pn dh mula bising kat ustaz.. apa la.. dia ingat ustaz tu doa je turun beras dari langit trus.. manusia manusia...

    ReplyDelete
  21. jangan fikir singkat camtu kz9979.. nilai apa yg org tu kata, bkn nilai orgnya. jgn kerana kita xsuka org tu, kita buang sume ckp dia.. tu satu yg merugikan diri jg.. mungkin ada yg kita x tau tp org tu tau..

    sekian..

    ReplyDelete
  22. Tuah dan Jebat bersirih malam,
    Sepah dibuang di dalam kolam,
    Bekas sirih bermacam ragam,
    Ada yang putih, ada pula yang legam.

    ;)

    ReplyDelete
  23. Apa benda ko merapu ni kz9979 ???

    ReplyDelete
  24. Sangat benar lah itu abuafiqah...

    ReplyDelete
  25. Ustaz,
    Saya lihat didepan mata saya sekarang ini, dia adalah sahabat saya. Dia adalah pengamal tegar malah mengajarkannya kepada orang lain. Ramai anak muridnya. Orang yang mengamalkan amalan Aura ini hidupnya lebih senang dari saya. Rezekinya murah. Ramai kawan keliling pinggang. Boleh mengubat orang. Cara pengubatannya pula dipercayai orang. Tidak kira bangsa. Dia selalu memgatakan dengan pesakit yang berugama kafir seperti ini. Saya akan sembahyang untuk kamu supaya sembuh. Saya juga tahu yang dia ada pendampingnya. Dia awet muda. Umur sudah menjangkau 60an. Tapi, masih kelihatan muda. Seolah olahnya dia seperti dalam lengkongan 30an sahaja. Rambut masih hitam. Sembahyang tak tinggal. Percakapannya sentiasa sahaja memuji Allah seperti Alhamdulliah. Masyaalah. dll. Tapi saya tahu apa perkara2 salah yang dilakukannya. Seperti meniduri isteri orang dan anak2 dara. Jika kita menceritakan segala perbuatan buruknya kepada orang ramai, mati2 mereka tidak akan percaya. Perwatakannya memang menarik. Pandai bercakap. Percakapannya mudah dipercayai orang. Saya harap sangatlah agar dia dibukakan pintu hatinya oleh Allah agar dapat bertobat segera sebelum mati. Dia juga sangat baik dengan saya. Tetapi kerana sikap yang tidak elok yang dimilikinya, saya hilang minat untuk mendalami ilmu Aura yang jadi amalan hidupnya. Apa yang kita lihat pada dirinya adalah tidak sama dengan sikapnya yang menyalahi akidah. Amalan nikah batin adalah menjadi kegemarannya. Kaki ekor. Dia mengatakan yang, duit ekor itu tidak salah, perbuatannya yang salah. Jadi, kita boleh menggunakan wang ekor tersebut. Banyak lagilah. kalau mau cerita dalam ruangan ini, tak akan cukup.
    Sekian.

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah Allah telah memberikan hidayah kepada sdr.

    Tentang kemewahan hantu aura ini, dia ni adalah satu "Istidraj". Biarlah dia mewah di dunia kerana diakhirat sudah tersedia neraka untuknya.

    Bill Gate pun kaya juga. Jadi janganlah sdr risaukan dia.

    Emjay

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum....

    Saya sokong apa yang saudara MJ utarakan walaupun ada ketikanya saya tidak bersependapat dengan beliau. Bab kekayaan ni kadang2 boleh kita definisikan sebagai bala dari Allah SWT. Sebabnya mudah saja. Orang yang sudah hanyut akan lebih hanyut bila dikurniakan kekayaan duniawi dan merasakan kekayaan yang diperolehinya itu adalah hasil dari aura/energi yang diamalkan walhal sebagai orang Islam kita harus akur rezeki, jodoh dan ajal maut itu adalah di tangan Allah SWT. Ilmu2 pelik macam kebal badan dan lain2 tu semua hasil kerja JIN saja...

    ReplyDelete
  28. Kalo ko dah tau cam ni... kenapa tak report kat pihak berkaitan??? Bior dia kena tangkap...

    Tuduhan ko pada dia ni Terlalu berat (tidur ngan bini org dan anak dara org) . Adakah tuduhan ni ko ikut landasan Islam (Kena ada saksi dan bukti). Kalo takde , itu cuma andaian ko saja... bahaya beb...



    ReplyDelete
  29. Bukan orang pakai aura aje,orang yang menyamar dlm agama pun ramai buat serong.Ada orang kopiah pun berzina dgn bini org,ada pak imam merogol orang,ada orang politik yang berzina,berjudi,berkhalwat,ber itu,ber ini dll...Aura itu tak salah,islam itu tak salah dan jawatan itu bukan penyebab utk maksiat...ko tengok ini..apabila ada umat islam merogol atau berzina,apakah ko nak kata islam itu salah?Apakah kopiah spt yg dipakai emjay itu salah kalau pak imam merogol orang?nampaknya doktrin emjay ini telah banyak merosakkan orang...bertaubatlah emjay

    ReplyDelete
  30. Sihir memang tidak salah. Ia dijadikan sebagai ujian bagi manusia. Mengamalkan sihir menjadikan pengamalnya sesat.

    Aura chakra memang tidak salah. Ia dijadikan sebagai ujian bagi manusia. Mengamalkan aura chakra menjadikan pengamalnya sesat.

    Wahai rockshy, bertaubatlah dari mengamalkan aura chakra reiki dan segala yang sewaktu dengannya. Jangalah sdr menjadi pejuang kepada ilmu sesat ini.

    Semoga rockshy dimatikan Allah dalam iman.

    Emjay

    ReplyDelete
  31. assalamualaikum

    setuju dgn rockshy. segala mcm ujian dan bala tu kn ada yang ditimpakan atas dosa seseorang, ada juga yang bertujuan untuk meningkatkan darjat dan keimanan seseorang.. tu semua hanya Allah sahaja yang tau..

    dan apa yang aku nampak kat sini, seolah2 nya kalau seseorang tu diazab, adalah semata2 kerana dosa dan aura semata2..

    mesti emjay ckp aku yang x faham pulak pasni...

    mm..

    wassalam..

    ReplyDelete
  32. Assalamu'alaikum,

    سُوۡرَةُ النِّسَاء
    وَمَنۡ يَّكۡسِبۡ اِثۡمًا فَاِنَّمَا يَكۡسِبُه عَلٰى نَفۡسِهٖ‌ وَكَانَ اللّٰهُ عَلِيۡمًا حَكِيۡمًا‏

    Surah An-Nisaa. Ayat 11
    Dan sesiapa yang mengerjakan sesuatu dosa maka sesungguhnya dia hanya mengerjakannya untuk (menjadi bala bencana yang) menimpa dirinya sendiri dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

    ReplyDelete
  33. Waalaikumussalam wbh

    Alhamdulillah terima kasih sdr myscasio. Mungkin bagi kisaie82 dan rockshy mereka tidak faham ayat dari surah An-Nisaa ini.

    Emjay

    ReplyDelete
  34. hhmm.. dah agak dah.. ckp aku x faham pulak..

    lama dh faham ayat tu.. mcm mana pulak dgn ayat 2 surah al-mulk..? kn aku dh ckp kt atas tu, ada bala yg ditimpakan sbb dosa seseorang.. huhh.. x bc btol2 ke..

    yg aku nampak la kat sini la, seolah2 nya kalau org tu ditimpa bala, dh mcm satu keaiban pulak.. seolahnya kalau dia ditimpa bala org akan ckp ' tu byk dosa la tu'...

    seolahnya pulak, kalau kalau org tu baik, beriman bertaqwa dan ber2 yg lain, mesti hidup dia aman tenteram xde ujian.. anak2 baik, rumah x kena rompak, x terbakar, keta x pancit, sihat sentiasa sampai mati, anak2 berjaya, keta moto xrosak, anak2 xbuat hal, isteri xbuat hal..

    tu la yg aku nampak kan laman web ni...

    mm...

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum wbt, banyak manfaat dan rahmat allah yang diperolehi melalui laman ini. malangnya saudara abuafiqah dan kisaie82 tidak nampak dan tidak memperolehnya.Semuanya bergantung kepada doa dan niat saudara mengunjungi laman ini.Hatta walaupun seorang Dr. perubatan....kalau tidak diberi hidayah,pasti tidak nampak apa2...mohonlah rahmat allah apabila membacanya supaya diberi kefahaman yang jelas.

    ReplyDelete
  36. assalamualaikum..
    tak diragui lg modalinsanii, mmg byk manfaat dlm laman ni.. aku pn byk ambil info dan manfaat dari laman web ni.. pujian untuk saudara emjay yg byk bsusah payah utk mencurahkan ilmu dan kajiannya disini.cuma ada beberapa perkara yg aku x setuju.. tu je..

    ReplyDelete
  37. Waalaikumussalam wbh modalinsanii

    Kepada sdr kisaie82, apalah susahnya nak mengaku bahawa apabila kita ditimpa musibah tandanya kita ada dosalah kepada Allah SWT.

    Saya pun banyak ditimpa musibah dan sememangnya saya mengaku saya banyak dosa terutama sekali waktu muda belia dahulu. Mudah-mudahan Allah mengampuni dosa-dosa saya sama ada yang saya sedar atau tidak sedari. Sedangkan nabi SAW dalam 24 jam sehari pun banyak minta ampun dengan Allah SWT.

    Apa yang saya nampak dikalangan ramai manusia termasuk sahabat-sahabat saya di UTM, bila ditimpa musibah, sukar sungguh mereka untuk mengaku bahawa mereka banyak dosa. Kerap kalinya mereka sekadar mengatakan musibah ini adalah ujian dan bukan disebabkan dosa-dosa mereka.

    Semoga kisaie82 diberikan Allah taufik dan hidayah.

    Emjay

    ReplyDelete
  38. aminnn..

    mmm... btol jg tu.. kalau difikir2 kan blk, manusia mana yg x buat silap..ek..

    ReplyDelete
  39. Alhamdulillah..

    kisaie82,...kalau boleh perkataan "pujian untuk saudara emjay yg byk bsusah payah" kita tukar kepada penghargaan dan doakan beliau....rasa-rasa itu lebih cantik kerana segala pujian hanya utk Allah s.w.t.apa pandangan?

    ReplyDelete
  40. 'cantik la baju ko harini, kilat2 aku tgk'. blh x ckp camtu??

    dlm pedagogi & teknik pengajaran dan pembelajaran pn ada teknik pengukuhan(pujian) utk menaikkan semangat pelajar2 dlm kelas.. cane tu??

    xkn pas bc tulisan emjay dh xblh puji langsung kot. cane tu ek??

    ReplyDelete
  41. tgk niat, tgk keadaan la.. jgn lebih2 puji sbb DIA je yg layak atas segala pujian... ok..

    ReplyDelete
  42. alhamdulillah,....."DIA je yg layak atas segala pujian"....kira dah faham lah tu. moga kisaie82 ditambahkan kefahaman oleh Allah swt.

    ReplyDelete
  43. Salam... Bro Emjay...
    Camna ngn Laman Ni... www.nurmuhammad.com/
    mmm....mmm..

    ReplyDelete
  44. Saya dah tengok laman tersebut. Ini adalah antara banyak laman web tarekat Naqsyabandiah. Orang tarekat ini saya memang tolak mereka 1000%.

    Itulah sebabnya dalam web tersebut ada pelbagai ilmu pelik seperti ilmu rahsia nombor.

    Jauhilah orang tarekat / sufi

    Emjay

    ReplyDelete
  45. Salam...
    Barule saya tahu Bro Emjay tolak tarekat/sufi 1000% ... 10 kali ganda tolak... fuyoo
    Tp knp tolak bro... org tarekat atau ahli sufi ni hidup mereka sentiasa dgn zikir... sejuk mata ... tenang jiwa ble duduk ngn mereka... Kat melaysia ni ramai ahli tarekat... dan ramai yg top... contoh bekas mufti N.Sembilan Sykh (lupa lak namanya)...

    ReplyDelete
  46. Memang ramai orang tarekat di Malaysia termasuk beberapa mufti. Itulah sebabnya tunggang terbalik.

    Saya orang Islam berlandaskan Quran dan hadis

    Emjay

    ReplyDelete
  47. Salam....
    So Bro Emjay mcm En Astora Jabat la ye....
    Saya ade gak terjumpa beberape org yg Ahli Tarekat/Sufi yg profesional & xprofesional... ble saya bertanyakn amalan mereka fuyoo... hebatnya... amalan zikirnya beribu2 ...solat sunatnya byk ... puasa... jaga pandangan mata.. kata2 hati.. tertib...dan byk lagi... segala amalan mereka yg sunat & wajib Xmengganggu kehidupan mereka dan pekerjaan mereka...
    ... tp bila nk dibandingkan saya ni... entah le... asyik tengok TV je...ok la BRO...chow

    ReplyDelete
  48. Akibat miskin ilmu dan kurangnya pergaulan dengan para mualim,maka lahirlah si emjay ini yang bersuara mengikut nafsu amarah dan mazmumah pada tahap tertinggi.Kerjanya tak ada lain,dari celik mata sampai nak tutup mata hanyalah nak mensesat orang aje.Harun Din dikata sesat,ismail kamus,Rawatan pinggan putih sesat,garam/lada hitam ,selawat syifa,air doa la ni tareqat pun dipukul rata sesat.Woii beruk..berani ko menghina Sultan Auliya sebagai sesat..?Apa enko ni tergolong dalam golongan zindiq?Sedang bekas mufti Noh Gadut pun terketar nak berhujah dengan guru tareqat naqsyabandiah...ni pulak ko yang cuma copy paste artikel orang..piiirah..tapi aku respek Noh Gadut dia minta maaf dengan guru ,dia cakap dia belum sampai situ...ha itu baru betul,ulama berjiwa besar,berani mengaku kekurangan diri walaupun dia mufti.Aku belum bawakan lagi bab wirid khaujakan,gerenti beruk ni kata sesat punya...Aku pun pelikla macam mana UTM boleh employ orang macam emjayni...tak heran la ranking ipt katMalaysia ni merosot teruk,ramai orang macam ni...

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum wbt..

    akibat banyak ilmulah dan bergaul dgn orang alim tareqat maka saudara rockshy banyak "vocabulary" yang indah2 cthnya beruk, woiii,,zindiq dll perkataan yang "tinggi" kesufiannya.

    ReplyDelete
  50. Waalaikumussalam wbh modalinsanii

    Memang benarlah kata-kata modalinsanii. Agaknya guru si rockshy ini bahasanya macam itu juga kot. Itulah sebabnya si rockshy belajar menggunakan "kata-kata manis" sebab diajarkan oleh gurunya. Maklumlah rockshy dan gurunya SANGAT TINGGI ilmunya macam pokok kelapa.

    Orang BERILMU macam rockshy sahaja yang sesuai menerima ilmu bukan-bukan seperti wirid khaujakan. Ilmu wirid khaujakan ini adalah AMALAN SESAT dan satu ketika dahulu memang dilakukan di Masjid Abu Bakar JB. Setelah disahkan SESAT maka Masjid Abu Bakar tidak lagi mengamalkannya sehingga kini. Hanya orang seperti rockshy sahaja yang layak mengamalkan wirid khaujakan.

    Kalau najis tu yang layak menghampirinya ialat lalat dan langau. Kalau bunga tu yang layak menghampirinya ialah rama-rama dan lebah.

    Mengamalkan Islam biarlah bersandarkan Al Quran dan As-Sunnah. Jangan jadi macam tong sampah, apa sahaja yang diajukan diterima.

    Emjay

    ReplyDelete
  51. patutla engkau anti wirid,zikir...engkau tak ada kekuatan rohani..orang macam ko memang bacul..kalau la negara dalam darurat,enkau mesti lari dulu atau nyorok bawah kain omak..enkau tak tau sejarah tariqat bermakna enkau menghina ulama terdahulu spt tokku paloh,tok kenali,tok selehor,pendekar-pendekar terdahulu cth kyai Salleh dll..dengan ikhtiar mereka dan berkat amalan bertariqat,orang melayu islam jadi kuat rohani dan jasmaninya..islam jadi kuat..susah nak dengar orang melayu islam ketika itu murtad..cuba ko tengok sekarang ,orang melayu macam mana?berapa ribu dah murtad dan apa yang nko buat?sebab spesies cam ko ni memang macam buih sekarang...

    ReplyDelete
  52. hebat sungguh ustaz emjayjb ni..kasyaf kot boleh bezakan antara rahmat dan istidraj...hehehehe..yelah ustaz kan belajar tinggi..tu yang hentam imam ghazali sekali tu..

    ReplyDelete
  53. confirm wahabi...ni ada cite wahabi kat mekah..drebar teksi..tak pakai tali pinggang keledar sebab kata dia syirik..yelah kalau eksiden nanti mcm bergantung harap kat talipinggang pulak kata dia..tapi naik kereta tak pulak kata bergantung kat kereta utk sampai ke destinasi...isk isk isk sampai macam tu wahabi ni ek..

    ReplyDelete
  54. Baginda menentang tariqat [ baca = emjay ],menentang makrifat dan hakikat,maka Allah tunjukkan ilmu hakikat untuk baginda http://tablighster.multiply.com/photos/album/3/Siapakah_Emjayjb_

    ReplyDelete
  55. Abislaa...baginda emjay akan delete lagi...hakikat

    ReplyDelete
  56. Macam emjay kata yang rawatan kaedah aura ini kerja syaitan,aku masih musykil.Ko kata ada orang dah dapatkan rawatan kaedah ini tapi lepas tu penyakitnya datang lagi,dan itu tipu daya syaitan pada aku belum tentu lagi.Macam aku amalkan pemakanan herba [ asli,tak ada dadah ],dalam waktu tu aku sihat,badan sentiasa segar bugar untuk waktu tertentu.Selang berapa waktu aku tak ambik lagi,lepas tu badan aku rasa tak sedap,sakit dan macam-macam rasa tak sedap kat badan ada lagi.Cuba ko jelaskan..Apakah itu kerja syaitan juga atau sihir dari herba itu sendiri ?

    ReplyDelete
  57. MJ sudah tentukan bab tentukan kemewahan hantu aura,dia adalah istidraj. Maka hukum dah dijatuhkan dengan bagi mamat itu neraka. Beeeeerkh! dasat oooooo!!! Tabik spring pada MJ yang belajar tauhid yang dalam itu.

    ReplyDelete
  58. MJ pengamal al-quran dan hadis. Oleh sebab itu dia tolak 1000% orang mengamal ajaran tasawuf termasuklah amalan zikir penyucian hati dari perkara mazmumah,menambah amalan-amalan sunat,memelihara 7 pancaindera,bersuluk,beruzlah,membaca ayat al-quran beribu-ribu ayat sehari amalan dan khatam sebulan sekali bagi ahli tasawuf dsb. Jangan terkejut la.....

    ReplyDelete
  59. emjay telah sesat bersama-sama para pengikutnya.Kepada para pengikut emjay,solat anda selama ini tidak sah,kena qada semula sebab masa solat anda guna minda untk khusyuk [ apa sahaja yang berkaitan dengan kuasa minda telah difatwakan haram dan syirik oleh emjay ],perjalanan anda ke tempat kerja dan lain-lain adalah haram kerana tidak ikut sunnah [ anda semua kena naik unta dan keldai yang digembalai oleh emjay ],anda semua [pengikut emjay tidak boleh berzikir,berdoa lepas solat sebab nabi tak buat dan anda juga hendaklah menjauhkan diri daripada ulama yang ada di Malaysia

    ReplyDelete
  60. Antara ciri-cirinya fahaman MJ adalah:

    1. Ruqyah/jampi boleh bawa syirik walau ikut alquran dan hadis.
    2. Percaya ada khadam ayat alquran sesat.
    3. Baca doa selepas solat bida'ah, nabi tak buat.
    4. Semua ajaran dan ilmu tasawuf sesat termasuklah cabang tasawuf iaitu tareqat.
    5. Nabi tidak ajar tasawuf pada para sahabat.
    6. Baca alquran untuk tujuan dan mohon pertolongan Allah s.w.t di dunia adalah sesat.
    7. Apa-apa sahaja perkara yang tidak buat oleh Rasulullah s.a.w meskipun perkara yang baik tidak dilarang Islam adalah bida'ah, sesat. (cnth:kereta,motor,kapal terbang,basikal dll.)
    8. Zikir bagi penyucian hati tidak ada, maka sesat.
    9. Doa qunut subuh tidak ada.
    10. Tahlil adalah perkara bidaah, sesat
    11. Hadiah ayat alquran pada mayat adalah sesat.
    12. Dll.....

    ReplyDelete
  61. So, sya ni org baru tapi fikiran masih waras lagi. Sya ada juga ikut web ni tapi ada user yang kena blok dan comment dia sekali kena padam.Banyak comment yang kena deleted sebab apa yang sya lihat kena batang hidung sendiri. Tak boleh jawab dan perkara itu benar. Mungkin ramai lagi yang bakal kena blok. Sya mengamalkan fikiran terbuka. Menerima apa saja teguran dan berfikir kembali serta analisis sama ada betul atau tidak.

    ReplyDelete
  62. Assalamualaikum MJ dan saudara seagama,

    Semoga laknat Allah pada iblis dan anak cucunya berterusan. Buat iblis laknatullah yang berlindung di balik nama abufiqah dan rockshy, usaha kau yang tidak jemu-jemu menarik manusia untuk bersama-sama kau ke naraka jahanam, insyaAllah tidak berhasil kerana memang begitu janji Allah. Usaha kau itu hanya untuk manusia yang telah lemah imannya sahaja, namun apabila kebenaran terbukti, kau terpaksa lari dari manusia yang cuba kau pesongkan imannya itu

    Semoga Allah melindungi dan merahmati kita, manusia yang dimuliakan. Semoga kita tidak terperdaya dengan hasutan dan bisikan iblis laknatullah dan pengikutnya. Laknatlah kau, wahai iblis terkutuk

    Wassalam

    ReplyDelete
  63. Assalamualaikum semua...betul ke amalan Wirid Khaujakan yang DIDAKWA en.Emjay ni diharamkan...? Saya percaya tidak begitu kerana ia masih diamalkan oleh banyak masjid di negeri Johor dan aktiviti persatuan ini berjalan dengan biasa. Saya pernah menghadirinya tahun lepas...diadakan secara terbuka tanpa halangan pihak berkuasa seperti pihak Jabatan Agama dan Polis. Tidak pula ada tangkapan dibuat dari mula majlis dibuat hingga tamat selepas waktu Zohor. Biasanya ajaran sesat ialah mereka yang anti masyarakat dan berselindung sedangkan majlis ini dihadiri ramai pemimpin masyarakat dan pihak autoriti masjid di setiap kariah tempatan. Dan ajaran sesat biasanya hanya berkmpul sesama ahli sahaja...Lagipun Jabatan Mufti Johor telah mengeluarkan Fatwa bahawa Wirid ini tiada masalah dan dibolehkan diamalkan oleh umat Islam di Negeri ini. (No Rujukan JMJ:351/05(IB)/6/(4) dikeluarkan pada 30 oktober 2005 ditandatangani oleh SS Dato Nooh Gadut). jadi saya rasa pengharaman itu adalah sesuatu yang keliru dan hanyalah sangkaan semata-mata serta tiada sandaran langsung. Imam Abdullah Ibnu Al mubarak berkata: Tanpa Isnad atau sandaran, akan berkatalah manusia sesuatu yang ingin dikatakannya. Jadi saya rasa dan pasti en Emjay keliru dalam hal ini. Wassalam.

    ReplyDelete
  64. Kepada sdr alfiannagasakti

    Minta sdr copy paste semula reply sdr di atas dan letakkan reply tersebut diruangan yang berkaitan. Sebab saya sendiri sudah lupa dengan lokasi sebenar kenyataan ini. Sila letakkan semula semoga semua pembaca Laman Emjay dapat manfaat dari perbincangan ini.

    Emjay

    ReplyDelete
  65. Hai...pekabo sume..diharap semua pengunjung laman saya sihat semua.Sebenarnya,sayalah pemilik sebenar laman ini.Saya ni ulama tau..jangan memainkan saya,jadi kepada anda yang mempunyai sebarang kemusykilan agama dan kemusykilan ilmu,silakanlah hubungi saya atau email di kangmasjb@hotmail.com atau no tel - 075534365.saudara semua boleh datang ke rumah saya di Taman Perling JB.Selain bertindak sebagai ulama,saya juga ada menjalankan rawatan secara islam berkaitan dengan sihir dan gangguan makhluk halus.Dijamin sembuh dalam masa 5 hari.Kalau tak sembuh juga,wang saudara semua akan dikembalikan,lebih dari 30 hari,tak layan.
    Kepada pengunjung yang tidak suka dengan saya,janganlah berkasar dengan saya,sedih la saya sebab saya ni ulama tau...
    terutama kepada seteru saya rockshy,maryjane666 dan abuafiqah.Mereka semua telah saya ban dari laman emjay ' tolong mengkafir sesama islam' kerana berkelakuan sumbang dengan ulama seperti saya... saya peduli apa,ini laman saya,kalau nak berkelakuan seperti abu jahal buat laman sendiri jadi kepada anda di luar sana,berhati-hati dengan orang yang mengaku ulama sebab ulama-ulama di luar sana telah menyesatkan ramai orang di negara ini.Harap maklum yea...

    seperkara lagi saya nak ingatkan kepada pengunjung laman saya ini,ingin saya tegaskan di sini bahawa sayalah sebenarnya pemilik laman ini...kalau ada yang mengaku emjay,itu adalah penipu.
    sebabnya semasa arwah guru saya mewariskan kitab untuk perbomohan,saya telah terlupa di mana saya letakkannya,saya mengesyaki seseorang telah mencuri buku arwah guru saya.Dan dengar kabarnya,orang itu kini telah menjadi bomoh islam yang handal sekitar jb.Saya sangat sedih dengan kejadian ini.namun saya sempat mencopy paste sedikit untuk bekalan di jb nanti.Sila laporkan kepada saya segera jika anda para pengunjung yang saya kasihi mengenali orang yang saya kehendaki itu.Nampaknya,saya terpaksa mengundur diri dahulu sebab dah masuk waktu solat...
    sampai ketemu lagi

    emjay
    wassalam

    ReplyDelete
  66. Assalamualaikum...maafkan saya kerana lupa meletakkan 'quotation' seperti yang diminta... berikut adalah lampiran berkaitan komen saya yang lepas...ia ada pada bahagian komen artikel ini...sekian.

    ReplyDelete
  67. Sebalum saya diban pihak berkuasa agama negeri johor,anda semua berpegang teguhlah kepada tali agama supaya tidak sesat di dunia dan akhirat yang sesuai dangan sabda nabi 'barangsiapa yang berpegang kepada tali Allah,anda akan selamat di dunia dan akhirat' wallahuaqlam

    emjay

    ReplyDelete
  68. Kepada anda diluar sana ,silalah emailkan sebarang kemusykilan agama kepada saya supaya dapat kita membanteras perawatan yang kononnya mengikut islam.Ini disebabkan arwah guru saya telah berpesan hanya saya seorang sahaja di Malaysia ketika ini yang mampu melakukan perubatan secara islam.Tak ada orang lain boleh challenge...wallahuaqlam

    emjay

    ReplyDelete
  69. Saya amat geram dengan orang yang menyamar sebagi emjay sedangkan sayalah sebanarnya emjay also known as muslim joned.Engkau tak layak berhujah bagi pihak aku lah,bedebah nko...nyah nko dari laman aku ..menyibuk je aku nak berdakwah..

    minta maaflah para pembaca laman emjay sekalian,teremosi sekejap.Saya bukan apa,sebanarnya sayalah pemilik mutlak laman emjay.Bukan si bedebah itu..
    Sebab yang kedua saya berani berkata demikian adalah kerana saya lampirkan wajah saya yang sebenar,siapa kata saya munafiq?cakap!cakap!

    ReplyDelete
  70. Saya sangat terharu dengan kehadiran saudara benci syaitan yang banyak menaikan semangat saya untuk terus berjuang di laman saya ini.Saudaralah sahabat saya dunia akhirat

    Wassalam

    emjay

    ReplyDelete
  71. Saudara benci syaitan boleh berkunjung ke rumah saya di taman perling jb untuk saya tauliahkan serba sedikit ilmu perubatan mengikut islam.Wallahuaqlam

    emjay

    ReplyDelete
  72. ya ke tokmoh je yang kat Malaysia ketika ini yang mampu melakukan perubatan secara islam.... sapa le guru tokmoh sampai berani declare mcm tue... habis tue yang pengamal perubatan Islam yang lain nie mcmana.... sesat ke? tak betul ke? Perawatan islam nie membabitkan iman org kpd Allah SWT... dan jangan lupa, ilmu perawatan mengikut Islam tue bukan milik tokmoh2 sorang je... apatah lagi milik gemulah tok guru sorang je... ianya milik Allah SWT dan kepada sesiapa yang dikehendakiNya maka akan disampaikannya ilmu perubatan Islam mengikut kehendakNya...
    Tolong la buka hospital yang berlandaskan Islam kat seluruh Malaysia nie supaya ramai rakyat Malaysia yang muslim tak perlu lagi pergi hospital kerajaan lagi.....

    ReplyDelete
  73. Assalamualaikum w.b.t

    Terima kasih di atas pertanyaan saudara nopinjam itu.Persoalan yang saudara tanyakan itu amat baik untuk kita bincangkan bersama sebagai latihan di rumah.
    Ya,benar,kerana ketika ini hanya saya yang mampu merawat secara islam.Berkenaan soalan saudara tentang perawat islam lain,memang benarlah mereka semua itu sesat dan menyesatkan.Sebab itu saya tolak mereka 1000%.Berkenaan pertanyaan saudara tentang siapa guru saya,saya agak kurang selesa untuk menceritakannya di sini.Saudara boleh saja email saya di kangmasjb@hotmail.com atau datang kerumah saya di taman perling jb.
    InsyaAllah kalau tiada aral melintang,saya akan usahakan hospital yan islamic

    saya yang menyampaikan

    emjay

    ReplyDelete
  74. Kepada orang yang menyamar sebagai saya,amat saya kesali.Saya merayu kepada anda supaya lebih berhemah dan berakhlak...tak baik tau menghina ulama seperti saya
    Sedihla saya..huu..huu...uukk.

    ReplyDelete
  75. Assalamualaikum w.b.t

    Bermula hari ini dan seterusnya saya adalah co-admin laman emjay.Anda semua boleh la ajukan sebarang masalah kepada saya juga.Ini disebabkan saya telah diamanahkan oleh arwah guru untuk membantu saudara seagama saya.Jangan risau saudara saudari semua,kalau ada masalah yang tak dapat selesai,insyaAllah saya dapat selesaikan dalam tempoh 5 hari sahaja.

    saya sekadar menyampaikan

    emjay

    ReplyDelete
  76. Assalamualaiku w.b.t kepada saudara nopinjam dan para pembaca laman emjay sekalian.
    Sebenarnya pertanyaan saudara itu menampakkan saudara ini masih meragui keupayaan saya sebagai ulama sekaligus perawat yang islami.
    Saya telah mengambil masa yang agak panjang dan memikirkan kesannya akibat dakwaan saya itu.
    Setelah mendapat isyarat yang benar dari alam malakut dan juga pertolongan dari pakar rujuk saya dan muhaddathun peribadi saya,yakinlah saya bahawa saya ini memang layak berkata begitu.
    Sokongan dari saudara saudari sekalian amat saya hargai

    wassalam

    emjay

    ReplyDelete
  77. w salam... ya dan saya juga pasti bahawa guru emjay adalah syaitan yang dilaknat yang membawa khabar sedemikian rupa.... saya bukanlah meraguinya kerana ilmu perubatan Islam bukanlah milik emjay sahaja.... ianya adalah anugerah Allah SWT kepada sesiapa yang dikehendakiNYA dan bukanlah emjay org yang layak mengatakan perawat Islam lain adalah sesat dan menyesatkan... seseorang yang berilmu agama, dia tidak akan berkata sesuatu yang boleh menimbulkan FITNAH daripada orang lain kepada orang lain.... saya berpendapat bahawa perkhabaran alam malakut yang saudara emjay perolehi itu adalah perkhabaran dari syaitan yang telah berjaya menyesatkan emjay dengan ilmu agama yang emjay miliki...sejarah telah membuktikan bahawa orang2 yang berilmu agama pun telah pernah jatuh tersesat.... dan janganlah emjay termasuk dalam golongan orang2 yang TERPEDAYA....

    ReplyDelete
  78. Reply sdr nopinjam terpaksa saya delete kerana sdr nopinjam mereply dari tulisan penyamar saya yang menggunakan gambar saya tetapi dengan nama tokmoh.

    Kepada pelawat Laman Emjay, berhati-hati dengan gambar saya, perhatikanlah dan pastikan reply saya datang dari emjayjb.

    Emjay

    ReplyDelete
  79. assalamualaikum smua saudara2 ku..
    di sini saya cuma ingin mmbri cadangan..
    kalau dapat,di pertemukan tuan emjay,ustz arief & ssiapa yg berkenaan dalam satu prbincangan mengenai hal ini dalam
    siaran televisyen,rtm.astro.agar smuanya terungkap & terhurai mana2 msalh&kemusykilan2 mengenai agama islam..saya rasa jika cadangan ini dapat di lksanakn,kmungkinan besar ia akan boleh menyelamatkan saudara2 islam kita di seluruh dunia..sekian terima kasih..assalamualaikumwarahmatALLAHIwabarrakatuh..

    ReplyDelete
  80. Assalamualaikum.
    Didalam membincangkan beberapa persoalan agama, hendaklah kita semua mempunyai sifat terbuka
    dan berlapang dada. Hormat akan pandangan orang lain walaupun kita tidak menyetujuinya. Setiap orang mempunyai
    hujah dan dalil yang mereka yaqini. Raikanlah.... Hentikan pengunaan bahasa yang kurang manis didengari atau dibaca.
    Dan yang paling baiknya, kalau boleh, elakkan dari berbincang perkara perkara yang tidak disepakati oleh para ulama muktabar.
    Cukuplah dengan perpecahan yang ada didlm negara yang tercinta ini dan marilah kita bersama sama kembali kepada
    Kesyumulan ISLAM, Jangan sempitkan ilmu ilmu Islam yang luas ini. Kita mungkin tak tahu apa yang orang lain tahu dan orang
    tak tahu apa yang kita tahu.

    BELAJAR-BELAJARLAH RAIKAN PANDANGAN ORANG LAIN SELAGI MEREKA MEMPUNYAI
    DALIL DALIL YANG BERSUMBERKAN AL-QURAN & AS SUNNAH. CUMA MASALAHNYA BERLAKU PADA TAFSIRAN
    PADA KEDUA DUA SUMBER TERSEBUT. AKHIR KATA "boleh menyatakan hukum, tapi tak boleh menjatuhkan hukum."

    Maaf jika tersalah bahasa dan menguris perasaan mana mana pihak.
    Abu Muaz Teluk Air Tawar, Butterworth.

    ReplyDelete
  81. kepada pembaca, perhatikan, hukum fatwa emjay-tanpa kajian mendalam tentang akupuntur-dia haramkan. takutilah kesyirikan krn berani mengharamkan tanpa kajian tanpa ilmu. perhatikan kajian2 saintifik akupuntur,bekam,refleks dll. ikut hukum fekah jika terbukti ,
    www.kalbe.co.id/files/cdk/.../cdk_105_akupunktur.pdf

    Apa kata hadith mengenai mereka yang menghukum sesat, syirik dan kafir?
    Hadith RasuluLLah yang terdapat dalam Sahih Bukhari no 5752 yang bererti :
    “Barangsiapa mengatakan kepada saudaranya dengan Wahai Kafir, maka kekafiran itu kembali kepada salah satunya “
    Begitulah juga sesiapa yang menuduh seorang Muslim dengan tuduhan syirik maka orang yang menuduh itu sendiri akan jatuh ke dalam kesyirikan tersebut sebagaimana yang telah diterangkan dalam hadith dari Huzaifah bin Yaman di mana RasuluLlah sallaLLahu ‘alaihi wasallam bersabda yang bererti :
    Sesungguhnya perkara yang aku khuatirkan ke atas kamu semua adalah seseorang yang telah membaca al Quran sehingga apabila telah nampak kepandaiannya dalam al Quran dan dia telah menjadi pendokong Islam, tiba-tiba sahaja dia merubahnya kepada sesuatu yang dikehendaki oleh ALlah, maka iapun terlepas dari al Quran dan melemparkannya ke belakang serta mengancam tetangganya dengan pedang sambil melemparinya dengan tuduhan syirik. Aku bertanya : Wahai Nabi ALlah mana di antara keduanya yang lebih patut di anggap melakukan kesyirikan? Orang yang dituduh ataukah yang melemparkan tuduhan? Nabi menjawab : Yang melemparkan tuduhan.
    (Hadith dikeluarkan oleh Ibnu Hibban pada hadith no 81 dan Ibnu Kathir dalam tafsirnya jilid II/266, dia berkata : Isnad Hadith ini bagus. Begitu juga ditakhrij oleh Al Bazzar dalam Musnadnya dengan pernyataan yang sama, At Thabroni dalam Al Kabir dan As Saghir dengan pernyataan yang sama dan Ibnu Abi Ashim dalam kitab As Sunnah).
    Dalam sahih Bukhari pada hadith nombor 2227 disebutkan bahawa Nabi sallaLLahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bererti :
    “Barangsiapa yang melaknat seorang Mukmin maka itu seperti membunuhnya dan barangsiapa yang menuduh seorang Mukmin dengan kekafiran maka itu seperti membunuhnya.”
    Lihatlah betapa besar implikasi orang yang menghukum kafir, musyrik tanpa hak ke atas umat Islam.

    ReplyDelete
  82. alhamdulillah..saya setuju dengan anda fatwa2.Andalah antara orang-orang yang Allah berikan kefahaman dan keilmuan yang baik,bukan pandai-pandai sendiri seperti emjay yang dah berjaya mengumpul ramai pengikut yang bangang..kasihan emjay

    ReplyDelete
  83. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  84. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  85. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  86. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  87. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  88. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  89. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  90. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  91. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  92. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  93. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  94. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  95. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  96. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  97. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  98. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  99. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  100. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  101. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  102. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  103. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  104. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  105. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  106. Assalamualaikum wbh saudara seagama dan laknat Allah kepada Iblis dan pengikutnya.

    Saya dengan ini menarik kembali semua artikel saya yang diatas.Harap maaf kepada semua para pembaca laman emjay,perkara ini terpaksa saya lakukan kerana sepanjang bulan ramadan yang lalu saya
    telah di ganngu dengan bayangan arwah guru yang menyuruh saya bertaubat.

    wassalam

    saya yang bertaubat

    emjayjb

    ReplyDelete
  107. cuba kiter pikirkan:
    1> Makan Panadol sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)
    2> Pakai aura sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)
    3> Makan herba sakit kepala sembuh ( Allah yang menyembuhkan)
    4> Kena jampi sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)

    Aikk.. mcam tak de beza jer. apa beza aura ngan panadol?
    Kalau aura haram... panadol pun kita tak leh makan...

    Boleh terangkan MJ?

    ReplyDelete
  108. Sekarang saya pula nak menulis mengikut cara sdr wari666 (mungkin dia ni adik-beradek maryjane666)

    1> Makan Panadol sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)
    2> Pakai aura sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)
    3> Makan herba sakit kepala sembuh ( Allah yang menyembuhkan)
    4> Kena jampi sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)
    5> KITA MEROMPAK LALU KAYA (ALLAH YANG MENGIZINKAN)
    6> KITA MEMBUNUH SAINGAN PERNIAGAAN LALU PERNIAGAAN JADI MUDAH (ALLAH YANG MENGIZINKAN)

    Aikk... mcam tak de beza semuanya?? Jadi bolehkah kita semua merompak dan membunuh ??

    Mesej yang ingin disampaikan ialah "jangan berfikir macam kepala otak wari666 berfikir"

    Elakkan dari menjadi tentera IBLIS yang berusaha menghalalkan perkara yang haram.

    EMjay

    ReplyDelete
  109. salah tu

    5> Merompak sakit kepala tak sembuh
    6> Kita membunuh saingan perniagaan, sakit kepala tak sembuh gak.

    Syukur kepada Allah kerana dituduh tentera iblis.

    ReplyDelete
  110. Assalammualaikum wbt,

    1> Makan Panadol sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan) = Makan di kedai makanan org ISLAM apb perut lapar.

    2> Pakai aura sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan) = Makan di kedai makanan org MELAYU apb perut lapar.

    3> Makan herba sakit kepala sembuh ( Allah yang menyembuhkan)= Makan di kedai makanan org ISLAM yg BERIMAN apb perut lapar.

    4> Kena jampi sakit kepala sembuh (Allah yang menyembuhkan)= Makan di kedai makanan org MELAYU apb perut lapar.


    Dengan izin Allah, semuanya akan mendapat Nikmat kenyang, tetapi tidak semua akan mendapat RahmatNya di atas kekenyangan itu.

    Wallahuaqlam.

    ReplyDelete
  111. wari666, ko jangan layan sangat apa2 yang mengarut dalam web ni. Mana yang okey kau terima. Mana yang tak betul ko takyah terima. Lagipun sape ustaz ni? ada ijazah ke?..gambar pun tak ditunjukkan dengan jelas..entah2 spesis astora jabat jugak ni..

    ReplyDelete
  112. salam,

    saya berpendapat, bukan shj makanan di beri logo halal. patutnya ia WAJIB diperluaskan lagi kawalan produk2 dgn mengikut syariat dgn memberi(approve) logo2/sijil halal kepada produk2 & perkhidmatan. kena perluaskan ke segenap bidang. kita x boleh terikat dgn mentaliti, halal itu makan. maka, logo halal adalah utk makanan shj. sedangkan makanan pun kita amat berjaga2, inikan pula aqidah. mmglah majlis fatwa dah ada. perlu ingat logo/sijil halal ni boleh ditarik balik jika selepas penganugerahan, penjual2 produk & perkhidmatan engkar kemudiannya.

    apa pendapat saudara emjay & lain2?

    ReplyDelete
  113. Waalaikumussalam wbh imotherearth.

    Saya amat bersetuju dengan pandangan sdr namun di Malaysia hakikatnya adalah amat sukar untuk dilaksanakan kerana sesama mufti pun ada yang ke barat dan ada yang ke timur. Payah.

    Mahmud Al Kedahi yang diwartakan sesat oleh JAKIM dan beberapa pihak lain seperti http://www.anwaribrahimclub.com/forum/index.php?topic=3125.0 pun didatangi Pak Lah dan Anuar Ibrahim, macam mana tu?? Anak perempuan Pak Lah si Nori tu orang kuat Sister In Islam??

    Emjay

    ReplyDelete
  114. Alamak, banyaknya komen kena delete ya...

    ReplyDelete
  115. Assalammualaikum,pasal aura ini,saya sendiri pernah berjumpa dengan anugerahagung nie,namanya dr rizal,dia berguru dengan seorang professer,yang kini menbuka perubatan nya di kelantan,yang bernama Qalbun salim,saya sendiri disuruh menbuat meditasi selama 30minit,dan saya juga disuruh menjatuhkan mentol dengan keadaan saya berdiri,dia suruh saya bayangkan,yang lantai itu,pasir,dan mentol yang saya pegang itu bola,dengan teknik menarik nafas,menarik dengan membayangkan cahaya putih masuk kedalam kepala,dan bayangkan cahya putih itu tadi masuk kedalam mentol itu tadi,dengan menghembuskan nafas,sebanyak 3kali,kemudian jatuhkan mentol tadi,ternyata mentol itu melantun macam bola,seperti yang disuruh buat tadi.
    Tapi ini mungkin kaedah sains,yang jarang kita terokai,tanpa mencampur aduk dengan agama,bagi pendapat saya pulak,meditasi ini,dah lama dilaku kan dizaman dulu lagi,ini keadah sains sebenarnya,mungkin kita sendiri yang terlepas pandang terhadap sains,ini pendapat saya lahh,terpulang lah pada individu sendiri,nak percaya ataupun tidak,saya tak paksa,cuma saya ingin kongsikan apa yang patut dikongsi kan bersama,sekadar ingin berkongsi bual bicara kita..betul tak...sila2 beri komen
    Insya Allah..........

    ReplyDelete
  116. salam...marilah kita mengaji dan mengkaji..jagn main cakap je..penyudahnye kita sorang je yang betul..pernah tak tengok mesin yang boleh melihat aura diri kita...orang kafir dah cipta pun.Benda di dunia Allah bagi untuk kaji bukan mengkeji tak tentu pasal...tapi orang Islam ilmu itu hak kita tapi setiap yang datang kita tak mau kaji..asyik nak haramkan saja..Kalau dah Imam Ghazali pun tak betul kita ni sape..mengaji sampai berpuluh2 tahun ke macam Imam Ghazali..kalau setakat lulusan 4 thanawi sekolah agama biasa lepas tu prgi 4 tahun ke mesir hentikan nak mencemuh ulamak yang muktabar..takut2 kita jadi dajjal sebelum dajjal yang dimaksudkan oleh Rasulullah di akhir2 zaman ni...dah kaji ke tarekat yang betul dan tak betul..jgn main hentam je..dah pernah ke pergi tempat tarekat..belajar dulu baru boleh komen..aura tu ade dalam sains...bukannye ade kaitan dengan jin atau setan..yang setan sekarang ni ialah orang yang mengaku ikut quran dan sunah tapi mengajak orang mengenepikan ulamak2 dulu..lain kali jangan pergi belajar kat perlis tu je..mengaji banyak2 tempat...insyaallah tak sesat...

    ReplyDelete
  117. ITU SESAT INI SESAT SANA SESAT SINI SESAT..PENING-PENING. YG MANA BOLEH TERIMA AKAL BERSANDARKAN AL QURAN DAN HADITH IKUTLA. YG MANA NABI BUAT TU IKUTLA..YG MANA NABI TAK BUAT TAPI MEMBERI BANYAK MANFAAT DAN TAK MELANGGAR AL QURAN DAN HADITH DAN IJMAK ULAMAK IKUTLA..
    INI BUKAN TEMPAT NAK CAKAP FAHAMAN AGAMA SAPER SALAH SAPER BETUL. NK KEFAHAMAN YG LEBIH DALAM PASAL ISLAM MAKA BERGURU LAH BACA KITAB LA BACA AL QURAN DAN HADITH LA..JGN AMBIL BULAT-BULAT. JGN TAKLID JGN JUMUD.
    ISLAM ITU AGAMA YG INDAH..ISLAM ITU AGAMA YG SUCI..

    ReplyDelete
  118. Dalam soal akidah...bukan hanya percaya kepada sesuatu yang lain dari Allah meyembuhkan itu syirik..yakin dan percaya pada ubat doktor tu pun boleh membawa kepada syirik...apa2 hal pun kaji dengan mendalam sebelum menjatuhkan hukum..Syariat dan hakikat mesti seiring..Bangsa Melayu ni memang dari dulu suka benda2 tahyul dan sukar diubah.. Banyak benda yang Allah jadikan di sekeliling kita bermanafaat cuma manusia yang suka mencampuradukkan yang halal dan yang haram..kali ni pasti comment saya tak kena delete...kalau kita jujur..buka ruang ini dengan ikhlas..wassalam..

    ReplyDelete
  119. apalah emjay ni..nampaknya u ni banyak hentam aura seri je..apa kata u buat benda berdakwah sikit...u jeles kan dengan mereka dan kesuksesan mereka. sihir tak salah?pengamalnya saja salah?eh.Allah kata sihir itu mmg salah..u ikut al quran ke bible?????cukup2lah kutuk aura seri.mereka tak syirik, tetapi aura itu mmg jelas cuma kita tak nampak .dalam al quran pun ada sebut benda ghaib itu wujud. emjay baca balik al quran sampai habis. kalo mereka syirik, takdalah mereka msukkan salah satu ayat2 al quran sebagai pelengakap mandian aura tu contohnya berselawat.fikir2kan lah azab neraka.

    ReplyDelete
  120. Satu perkara yang mungkin agak malang kepada umat Islam secara amnya ialah kurangnya pendedahan tentang amalan-amalan agama lain selain dari Islam. Sedangkan orang-orang kafir terutamanya Yahudi dan Nasrani tidak pernah henti-henti mengkaji tentang selok belok Islam untuk menjatuhkan Islam itu sendiri. Contoh terbaik:

    1. Berapa ramaikah orang kafir yang menghafal al-Quran - tanyalah tok-tok guru kita kat Universiti yang mendapat PhD dari US atau UK.
    2. Berapa ramaikah dikalangan Prof-prof kita yang mendapat PhD dari tangan orang-orang bukan Islam dalam bidang-bidang Islam di barat?

    Adakah 2 contoh tu belum cukup kuat untuk menunjukkan betapa lemahnya orang Islam, dan lihatlah bagaimana orang-orang kafir tersebut memperbodohkan-bodohkan orang Islam.

    Kita orang Islam pula, dah buat amalan agama lain pun masih tak tahu, mati hidup kita kata itu adalah ajaran Islam.

    Kita kena ingat, kalau itulah ajaran dan cara terbaik bagi umat Islam, dah lama Rasulullah sampaikan kepada kita. INGAT sifat wajib bagi rasul itu adalah TABLIQH. Tidak ada perkara yang tersembunyi. Jika kita buat selain itu, maka namanya BID'AH.

    Yang kita dok sibuk, pasal kenduri arwah, baca yasin, doa tahlil dsb. Kita dok kacau orang yang dah baik. Orang yang sesat camni, ada berape kerat yang kisah?

    Wallahu'alam...

    ReplyDelete
  121. ya betul...sekarang ni dok tambah pulak nak tolak semua ulamak dan pakai Quran dan Hadis saja..ulamak semua tak betul..yang betul ikut kepala dia mentafsirkan quran sendiri..akhirnya semua orang tafsir quran ikut kepala sendiri..bertambah-tambah lah sesat umat islam..konon2 dia perasan dia mujadid di abad ini..ini bukan mujadid tapi bawa penyakit..mujadid tak pernah tolak ulamak dulu cuma memurnikan lagi ilmu mereka supaya sesuai dengan masa kini...fikirkanlah...ini akhir zaman..kalau tolak ilmu orang2 yang lebih hampir kepada Rasulullah..apa akan terjadi...itulah manusia2 sesat seperti Rashid Khalifa yang menolak hadis dan guna Al-Quran saja..akhirnya dia sendiri mengaku nabi.belajar agama biar banyak gurunya supaya tak kena kelentong...utusan2.. yahudi dan kristian banyak disekeliling kita..wallahualam..

    ReplyDelete
  122. ilmu aura, cakra, kuasa minda ni sebahagian dari ilmu quantum fizik, orang asia dah lama kuasai ilmu ni, Orang putih baru terhegeh2 nak kaji.

    ReplyDelete
  123. Ini bukan cerita orang Asia atau eropah tetapi cerita amalan yang merosak akidah.

    Elakkanlah ilmu aura cakra kuasa minda dan segala yang sewaktu dengannya kerana merosak akidah.

    Emjay

    ReplyDelete
  124. Akidah saya penetism. Tak sama dengan akidah monotism yg saudara bawa. Jadi tak rosak apa2.

    ReplyDelete
  125. Kalau difikirkan tiada beza antara Zikir Sirr (Islam) dan Yoga (Budha), antara Tasbih Islam dan Tasbih Budha, antara Perubatan Islam dgn Perubatan Agama Budha. Yang membezakan adalah Akhlak, Akidah dan Bacaannya.

    Sesiapa yang mengkaji agama-agama lain di dunia, termasuk aliran-aliran yang timbul di sana-sini (cult) akan mendapati bahawa kebanyakannya tidak akan terpisah daripada memiliki amalan zikir berirama. Iramanya mungkin berbeza dari agama ke agama tetapi sebab ia berirama adalah sama, iaitu untuk memberi kesan yang positif kepada hati. Apabila kita umat Islam berzikir secara berirama atas alasan untuk memberi kesan yang positif kepada hati, maka kita juga tidak berbeza dengan agama-agama buatan manusia tersebut. (http://hafizfirdaus.com/ebook/HimpunanRisalah/risalah03.html)

    ReplyDelete
  126. 7 Chakra dalam tubuh manusia yang menjadi ritual amalan Hindu boleh dilihat di wikipedia. Ianya jelas menyerupai amalan khusus Hindu. Aura dan Chakra juga telah dilakukan di Negara seperti Amerika dan Eropah. Cuma bezanya masyarakat Islam di Malaysia hanya memasukkan selawat, membaca bismillah dan pelbagai lagi bacaan supaya kelihatan menyerupai ajaran agama islam.

    Sila perbetulkan perkataan "Cuma bezanya masyarakat Islam di Malaysia"....anda silap!!! Cuba anda kaji betul2. Terima Kasih...

    ReplyDelete
  127. ENGKORANG JANGAN PERCAYA KAT EMJAYJB (mEMang JAYbon) NANTI KANG BERTAMBAH PLAK RUKUN IMAN KORANG, SYIRIKKKKKKKKKKKKK, KAFIRRRRRRRRRRRR + LAKNAT SIKIT.

    SAUDARA EMJAYJB, AKU NAK TANYA, KO ADA KERETA TAK? KO NAIK KERETA, TONTON TV, PAKAI KOPIAH PUTIH KO TU YG KEPAM BAUNYA TU, SYIRIKKKKKKKKKKKKK, KAFIRRRRRRRRRRRR + LAKNAT SIKIT. JANGANLAH JADI DAYUSSSSSSS TAKUT NAK TUNJUK MUKA.

    PERHATIAN !!!!!!!!!
    BERITA TV3 MENYATAKAN BAHAWA DAJAL TELAH KELUAR JB, MAKA MARILAH KITA BERSAMA-SAMA MENOLAK DAKWAH SONGSANG INI. SUKA-SUKA NAK JATUHKAN HUKUM.........YANG DIA TAHU HANYA........SYIRIKKKKKKKKKKKKK, KAFIRRRRRRRRRRRR + LAKNAT SIKIT.

    ReplyDelete
  128. hrp MJ faham yang di katakan Dialah yang awal,akhir,zahir dan batin apa ang ada atas dunia ni adalah berhakikat 4 asas tersebut, bg saya tiap kbaikan tu ttp di balas baik juga xkira apa agama skalipun, pehalnya jika di takdirkan MJ DILAHIRKAN SEBAGAI HINDU semasa rahsia mula mula di jatuhkan ke ubun2 bapa maka jadi hindu lah MJ..kita perlu ingat semua manusia tu berasal dari diri yang 1 baik di alam ghaib(qodim idhofi) mahupun di alam zahir(qodim zamani) smuanya anak cucu Adam,BAGIKU AGAMAKU BAGI KAMU AGAMA KAMU..ALLAH xjadikan smua tu sia-sia, klu smuanya sependapat dgn MJ maka dunia ni sepi tanpa cerita.Allah itu tuhan segala manusia, apa yang tersirat dewasa ini semuanya telah tersurat di Loh Mahfuz, kita hanya perlu akur.Peperangan pendapat perlu di hentikan kerana kta bukan radiallahuan yang di jamin nabi masuk syurga tmasuk MJ.Semua ilmu tu dari ALLAH dan xder satu pun hak kita di dunia mahupun di akhirat termasuk yg ada pd MJ. X perlu terlalu angkuh menilai sesuatu tu betul atau sebaliknya.

    ReplyDelete
  129. emjay ni selalu menyebarkan ajaran yang mengelirukan..sikit2 sihir..sikit2 sihir...terkenan kenan sihir ape dia ni..ha ha ha

    ReplyDelete
  130. ko nk tuduh org sesat pulak parikkumul.. bwk la pulak hujah ko nk ckp mj ni xbetol..

    ReplyDelete
  131. salam saudaraku rockshy, maafknlh saja saudara kita si emjay ni kerana walaupun ilmunya tinggi, namun dia masih blm dpt mencapai "intipati" ilmu itu sendiri, umpama makan tanpa lauk, satu hari Allah SWT pasti akan memberi petunjukNya & membuka matanya utk mencapai konsep ilmu itu sendiri, level logik beliau masih tinggi di mana beliau hanya nampak sesuatu menggunakan "mata logik"" semata2, ustaz2 "mata ikan kering" seumpama inilh yg akan menyekat kekreativitian islamisasi itu......

    ReplyDelete
  132. 'KITA ADALAH APA KITA FIKIRKAN. KITA PILIH JALAN HIDUP SENDIRI. SUSAH SENANG SIAPA PEDULI SELAIN YAKIN DAN PERCAYA KEPADA DIRI SENDIRI.CARILAH APA YANG TERSIRAT SELAIN YANG TERSURAT. KERANA YANG TERSIRAT ITULAH KEBENARAN DALAM HIDUP BERILMU. JANGAN JADI LEMBU YANG DICUCUK HIDUNG DAN HIDUP SEPERTI KATAK BAWAH TEMPURUNG. ALLAH MAHA SEGALA-GALANYA......

    ReplyDelete