Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting
Assalamualaikum wbh pembaca mukmin sekelian.
Mulai 1 Dec 2012, Laman Emjay di emjayjb.multiply.com telah tidak lagi beroperasi disebabkan Multiply tidak mampu lagi mengendalikannya. Laman Emjay di Multiply yang telah beroperasi semenjak 2006 telah berpindah ke blogspot ini. Maaf di atas segala kesulitan. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik hidayah rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Sempena Aidilfitri ini, saya mengucapkan; Taqabalallhu minnna wa minkum
(Semoga Allah SWT menerima amal saya dan amal Anda)

Saturday, 19 May 2007

AIS di Padang Pasir Bard Harimla




Pada hari Khamis April 12, 2007 bersamaan 24/3/1428, Allah telah menurunkan ketulan ais yang membanjiri padang pasir Bard Harimla.

JANGAN LUPA KLIK PADA IMEJ UNTUK MELIHAT IMEJ YANG LEBIH BESAR.

Emjay


















Terima kasih mohd-fairus_mohd-zain kerana sudi menghantar email gambar-gambar ini.

14 comments:

  1. subhannallah.....besar juga ketulan batu hujannye

    ReplyDelete
  2. Sampai kambing pun ada yang mati di timpa ketulan ais ini.

    ReplyDelete
  3. subhanallah....ini baru sedikit.....semoga dijauh kan kita dari kemurkaan ALLAH.

    ReplyDelete
  4. Di mana Padang Pasir Bard Harimla ye?

    ReplyDelete
  5. Saya dapat menyaksikan kebesaran Allah ini kerana kebetulan saya berada di Madinah mengerjakan Umrah, selepas Asar hujan turun sekejap keluar dari Masjid Nabawi ke hotel di dapati ketulan ais di kaki jalan raya cuma sebesar kerikil. Pelik juga masa tu di Arab saudi yang cuma hujan 2 kali setahun, kali ni bermandikan hujan batu. Berlari ke atas ambil kamera tapi majlis perbandaran dah basuh jalan.... tak dapat nak tunjukkna gambarnya

    ReplyDelete
  6. Kepada wafdi, doakan saya dapat berkunjung lagi ke Mekah dan Madinah bersama keluarga.

    ReplyDelete
  7. insya allah. semoga tuhan memperkenankan hasrat murni emjay sekeluarga, saya pun rindu rasanya nak sujud didepan pintu kaabah. lain betul rasanya. Cuma yang saya pelik tu emjay, kat sana selepas abis solat fardhu tak ada wirid2 dan doa lepas salam terus abis... mmg mcm tu ke sbb kita di ajar di sini dengn wirid dan doa yang panjang.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum wbh

    Kalau merujuk hadis, macam tulah. Bacalah artikel Hukum Berdoa Selepas Solat di http://emjayjb.multiply.com/journal/item/78

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  9. klaw d'jdikan ais kepal pon sodap...

    ReplyDelete
  10. waaaaaaaaaaaaaa...... mcm tlur aym besrnya...
    klaw kne kpale boco mambang...

    ReplyDelete