Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ pembaca mukmin sekelian

.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Selamat datang ke Laman Emjay. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik, hidayah, rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Aku telah tinggalkan pada kamu dua perkara. Kamu tidak akan sesat selama berpegang kepada keduanya, (iaitu) Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya.

Friday 3 November 2006

album senjata (SYIRIKK!!)


Diperolehi awal 2006. Dari seorang bomoh dan dukun urut. Yang paling kecil digunakan sewaktu mengubat orang. Orang ini susah waktu nak mati. Selepas diambil pada petang sabtu bersama tangkal lainnya, Alhamdulillah pagi isnin 6.45 pagi ia meninggal.

Inilah antara senjata orang melayu Islam yang mempunyai Power Rangernya. Dipuja, dimandikan, diasap kemenyankan serta bertawakkal ke atasnya. Sedarlah wahai kaum ku bahawa ini semua adalah pekerjaan SYIRIK!!!










4 comments:

  1. assalaamualaikum..ilmu manusia tidak sebanyak mana,syirik adalah pada i'tiqadnya..pastikan dulu apa niatnya,,janggut yang panjang tidak mencerminkan ilmunya,,,dahi yang hitam bukan kenana sujudnya,,keris bikan dipuja,,,iman dan keris tidaklah sama,,islam ada pendekatannya,,cara yang keras bukan sunnahnya,,ajarlah ilmu,,fahamkan sunnah,,,insyaa'allah,,terang hatimu emjay,,ilmu bukan hanya di akal..Allah maha besar..

    ReplyDelete
  2. Lepas ni sdr abg2cyg jangan mensyirikkkan penyembah berhala seperti orang Hindu dan Buddha. Sdr abg2cyg kena tanya setiap seorang daripada mereka tentang i'tiqad mereka.

    Orang yang pakai tangkal pun jangan syirikkan mereka kerana selepas ini abg2cyg akan tanya setiap dari mereka tentang i'tiqad mereka.

    Inilah bagai kata Nabi dalam hadisnya "seorang yang tidak tahu kebenaran dan ia memutuskan untuk masyarakat dengan ketidaktahuan, maka ia di neraka"

    Sayangnya sdr2cyg

    Emjay

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyembah tokong memang beriktikad tokong itu tuhan mereka....

      tapi bila mereka masuk islam, adakah 'syirik' mereka semasa menyembah tokong dulu tidak diampunkan? naya lah mereka

      Delete
  3. saye rase emjay ah psiko diri die pas tu nak psiko org lain pulak

    ReplyDelete