Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ pembaca mukmin sekelian

.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Selamat datang ke Laman Emjay. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik, hidayah, rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Aku telah tinggalkan pada kamu dua perkara. Kamu tidak akan sesat selama berpegang kepada keduanya, (iaitu) Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya.

Tuesday 12 January 2010

Persepsi Melayu tentang Anjing - Tok guru lawan Quran Hadis

Assalamualaikum wbth
(Updated 11 Disember 2019)


Islam adalah berlandaskan dalil sahih dari Al Quran dan Hadis. Lihatlah sendiri kupasan berdasarkan  Al Quran dan hadis oleh Ustaz Rasul Dahri ini berkenaan anjing.



Video 1: Hukum anjing mengikut syarak part 1


Video 2: Hukum anjing mengikut syarak part 2


Video 3: Hukum anjing mengikut syarak part 3


Video 4: Hukum anjing mengikut syarak part 4


Video 5: Hukum anjing mengikut syarak part 5


Video 6: Hukum anjing mengikut syarak part 6


Video 7: Hukum anjing mengikut syarak part 1


Seandainya Dalil dari yang berbahagia Ustaz Rasul Dahri ini masih belum mencukupi, saya sertakan dibawah video oleh YBhg Prof. Madya Dato' Dr. Mohd Asri Zainul Abidin yang merangkap juga sebagai Mufti Negeri Perlis.


Video 8: Adakah anjing najis berat untuk di sertu



                                          Video 9: Adakah anjing najis berat untuk di sertu


Sekian

Emjay

11 comments:

  1. aslmwht.satu huraian utk renungan bersama.tq

    ReplyDelete
  2. terima kasih berkonsgi ilmu.. :)

    ReplyDelete
  3. Mengapa sampai ada kata2 "Budak-Budak Melayu"?

    ReplyDelete
  4. Wahai anthoine

    Engkau orang Kristian apalah susah-susah nak dengar kuliah Ustadz Rasul Dahri ini.

    Engkau baca Bible Barnabus lagi baik. Dalam Barnabus mana ada tuhan Jesus dan tuhan Mariam! Yang ada hanya Tuhan Allah yang tunggal sahaja bukannya triniti.

    Emjay

    ReplyDelete
  5. Dengan Nama Allah Yang maha Pemurah Lagi maha Penyayang

    Assalamualaikum

    Saudara Emjay. saya ingin bertanya satu soalan iaitu semasa saudara solat, adakah saudara atau guru yang mengajar saudara khusuk semasa mengerjakan rukun islam yang kedua ini. Atau saudara buat-buat khusuk atau solat ikut-ikut orang solat atau nak tunjuk kat orang yang kita solat.
    Jawapan dari saudara saya nantikan.......

    Mana ilmu yang ada kat dada kamu tu dah keluar habis ke, soalan aku tu taklah susah sangat, tak bleh jawab ke? Tanyalah kat guru kau. Dalam 73 golongan, hanya 1 golongan yang pasti masuk ke syurga, ko rasa-rasa muka ko tu ada ciri-ciri tak untuk masuk ke syurga Allah SAW. Cuba tengok muka ko kat cermin. Dah elok jadi orang, nak jadi singa plak, memang padan dengan jambang yang ada, tapi silapnya cuma ekor je kat depan (itu pun pendek).

    ReplyDelete
  6. sains telah membuktikan anjing yang dilatih memburu bila menggigit hasil buruan tidak mengeluarkan air liur seperti air liur yang dikeluarkan ketika anjing itu makan... WA

    ReplyDelete
  7. ENGKORANG JANGAN PERCAYA KAT EMJAYJB (mEMang JAYbon) NANTI KANG BERTAMBAH PLAK RUKUN IMAN KORANG, SYIRKKKKKKKKKKKKK, KAFIRRRRRRRRRRRR + LAKNAT SIKIT.

    SAUDARA EMJAYJB, AKU NAK TANYA, KO ADA KERETA TAK? KO NAIK KERETA, TONTON TV, PAKAI KOPIAH PUTIH KO TU YG KEPAM BAUNYA TU, SYIRKKKKKKKKKKKKK, KAFIRRRRRRRRRRRR + LAKNAT SIKIT. JANGANLAH JADI DAYUSSSSSSS TAKUT NAK TUNJUK MUKA.

    PERHATIAN !!!!!!!!!
    BERITA TV3 MENYATAKAN BAHAWA DAJAL TELAH KELUAR JB, MAKA MARILAH KITA BERSAMA-SAMA MENOLAK DAKWAH SONGSANG INI. SUKA-SUKA NAK JATUHKAN HUKUM.........YANG DIA TAHU HANYA........SYIRKKKKKKKKKKKKK, KAFIRRRRRRRRRRRR + LAKNAT SIKIT.

    ReplyDelete
  8. KO NAK SANGAT TENGOK MUKA AKU YANG HANDSOME NI. KO INGAT AKU DAYUS KE? KAU CABAR AKU YE. NAK SANGAT TENGOK........... HA...HA...HA. ADA BERANI..........

    ReplyDelete