Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting
Assalamualaikum wbh pembaca mukmin sekelian.
Mulai 1 Dec 2012, Laman Emjay di emjayjb.multiply.com telah tidak lagi beroperasi disebabkan Multiply tidak mampu lagi mengendalikannya. Laman Emjay di Multiply yang telah beroperasi semenjak 2006 telah berpindah ke blogspot ini. Maaf di atas segala kesulitan. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik hidayah rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Sempena Aidilfitri ini, saya mengucapkan; Taqabalallhu minnna wa minkum
(Semoga Allah SWT menerima amal saya dan amal Anda)

Tuesday, 3 July 2007

KISAH BENAR....Astaghfirullah hal azim!

Semalam pada hari Rabu 3 Julai 2007, saya telah mendapat kiriman email forward dari 
pembaca laman emjay iaitu sdr daniajohor. Terima kasih diucapkan di atas email tersebut 
dan saya merasakan email ini elok sekali dikongsikan untuk kita semua.

Sekian wassalam wallahualam 


Emjay

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
 
Wallaualam .....nauzubillahhiminalzaliq.
 
Semalam sewaktu saya dalam perjalanan pulang, dalam kereta, saya dengar satu cerita
yang sungguh dahsyat. cerita ini diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara 
semenanjung. ini cerita benar sekali.....
 
Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu 
kemalangan yang telah berlaku di lebuhraya utara selatan. Oleh kerana untuk 
mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah ketempat yang dikatakan oleh pemanggil 
namun tiada apa yang terjadi disana. Dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, 
hujan turun renyai-renyai. 
 
Di satu persimpangan susur keluar dari lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah 
yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam. Mereka segera turun 
dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. 
Tetapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. sesuatu yang tidak 
tergambarkan dahsyatnya.
 
Mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan 
betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang 
seumpama ini. Pemandu mpv mewah itu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu kerana 
kecederaan parah di kepala. Mpv tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menghimpit 
kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.
 
Di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia. Seorang 
wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam dua puluhan. Tidak terdapat seurat 
benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. Wanita dan salah seorang lelaki itu 
dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, 
tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. 
tulang punggung wanita itu pula hancur. 
 
Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan 
wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang 
dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala, dan  sayup-sayup kedengaran 
suaranya memanggil.. mummy.... mummy.... mummy...... Tangan pemuda yang melekat 
pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu.
 
Ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh terjumpa
keadaan seperti ini. Dengan semangat dari kawan-kawan, beliau segera bangun dan 
mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. Mereka mesti 
melakukannya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh 
orang ramai.
 
Dalam kegelapan malam itu mereka bertungkus lumus membuat apa yang patut. 
Dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya 
menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sambil bekerja, dengan jelas dari 
sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, 
dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar 
mandir dan mengelilingi kawasan kemalangan dengan gaya orang yang tersangat marah. 
Dalam hati ahli bomba itu berkata, “Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah 
dia malaikat maut yang dikatakan itu".
 
Mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki 
yang tidak dapat dipisahkan itu. Pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang 
memancar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran 
salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. 
Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi??? 
Selepas memeriksa dokumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita 
itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. Agama yang tertera dalamnya ialah islam 
dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur.........
 
Beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah 
di tetapkan oleh Allah. Balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang. 
Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain. Apa yang akan 
terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat? Mereka akan melakukan 
kemungkaran hasil pengaruh kita. Selagi mereka melakukannya selagi itu kita mendapat 
bahagian dari kemungkarannya itu.
 
Apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah tanggungan kita 
hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka. Akan datang apabila kita telah 
berumur, janganlah kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anakku 
cacat? Mengapa aku, anakku cucuku kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang 
dahsyat hingga mencacatkan aku, anakku dan ahli keluarga ku? Mengapa aku di tipu?, 
mengapa aku, anakku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli 
keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum?
 
Sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan 
secara sedar atau tidak. Bertaubat dan kembalilah ke jalan yang diredai. Membuat dosa 
adalah fitrah manusia. Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun 
sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan 
mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan 
hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.
renungkanlah........ dan selamat beramal........

21 comments:

  1. prof saya ader hantar personal mess.

    ReplyDelete
  2. assalamu'alaikum ustaz n sume pembaca... Astaghfirullah..sampai begini sekali kisah ini ...menunjukkan zaman sekarang, kristianisasi semakin menjadi2 dgn begitu ramainya org2 melayu kita yg secara keturunannya dilahirkan sebagai Islam bertukar kepada agama kristian...Islam hanya pada nama tapi aqidahnya....wallahu'alam...

    ReplyDelete
  3. mudah2an dapat dijadikan pengajaran buat kita semua

    ReplyDelete
  4. tlg kaji dulu dr mana dtgnya email ini sbb terdapat beberapa keraguan OK

    Jgn maen cilok jew!!!!

    ReplyDelete
  5. Patut dikaji..tapi camner cara nak kaji tu...walau apa pun....saya ade juga teima massage ini...pada saya..pertama:jika kisah ini benar-mohon Allah jauhkan dari keluarga dan zuriat-zuriatku..dan kedua minta Allah pejauhkan musibah ini dari terus berlaku di dalam masyarakat kita.Wassalam.http://puterabukitputeri.multiply.com

    ReplyDelete
  6. nak kaji mcm mana?dah email tu email juga la melainkan kita ade alat canggih utk trace dari mana email atau artikel ni datang.Tapi jika benar kejadian ini berlaku MasyaAllah,dgn mak sendiri pun jadi!MasyaAllah2.......

    ReplyDelete
  7. Apa bezanya anak dengan emak berbanding ayah dengan anak yang dah lama berlaku?

    Benda ini semua tidak mustahil

    ReplyDelete
  8. Memanglah tidak mustahil seperti tidak mustahilnya sebuah cerita rekaan dari otak yang begitu kreatif. Logiknya perlu ada. Hasrat sipembawa cerita tentunya baik tapi terlalu jelik dan keterlaluan cerita ini bagi wanita yang bergelar ibu.

    ReplyDelete
  9. saya rasa penghantar email tersebut terlalu kreatif otaknya yg sepatutnya membuahkan hasil atau idea yg lebih positif dari segi motivasi dan idea2 yg lebih bernas.Tapi kalau dah tercampur dgn setitik nafsu beginilah hasilnya.......

    ReplyDelete
  10. rasa macam x percaya la.....tapi semua boleh jadi...
    semoga kita dilindungi Allah dari segala bentuk kemungkaran

    ReplyDelete
  11. Memang seronok, takut dan insaf baca cerita tu...tapi mungkin boleh lebih percaya kalau ia masuk H.Metro atau Majalah sensasi.....

    ReplyDelete
  12. Cerita macam ini sudah biasa dalam forward2 email. Cerita ini hanya di awan awangan. Tiada sumber sahih. Hanya di reka oleh pihak2 tertentu. Tapi kalau nak takdir Allah, semua boleh jadi. Renungkan..

    Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu (49:6)

    ReplyDelete
  13. Kita semua sebenarnya susah mahu mempercayai perkara perkara begini. Percaya tak dapat pahala, tak percaya tidak mendatangkan dosa. Sama macam hantu, tak percaya, tidak mendatangkan dosa. Percaya, tidak mendapat Pahala.

    ReplyDelete
  14. Naudzubillahi mindzalik...miris dengarnya. Thanks for sharing, even though just a little bit understand the words, but i know the meaning. :)

    ReplyDelete
  15. petanda dunia akhir zaman..sayu mendengarnya.kalau ianya memang kisah benar,jadikan iktibar.kalau sekadar cerita jadikan sempadan.perkara ni tak mustahil berlaku,terutama di saat keruntuhan akhlak dan moral sekarang..segalanya mungkin!

    ReplyDelete
  16. ish.issh...isssh..........dasyat tul

    ReplyDelete
  17. Hmm..zaman skrg mcm2 da ada...tak perlu tanya sahih atau tak...tgk je sekeliling kita memang benda nie terjadi...maka kita kena ambil tau tentang jiran2 kita..ingat mengingati....dan berdoa...MasyaAllah...Maha Suci Allah...tak dapat nak dibayangkan apa akan jadi 5 tahun akan datng..untuk perhatian kita semua...Di Malaysia peratusan Melayu amat tinggi dan sudah pasti tertera pada IC mereka ISLAM...tetapi cukup ramai yang meninggalkan solat....itulah sebesar2 dosa...tegur menegur la sesama kita...mulakan dgn keluarga sendiri

    ReplyDelete