Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting
Assalamualaikum wbh pembaca mukmin sekelian.
Mulai 1 Dec 2012, Laman Emjay di emjayjb.multiply.com telah tidak lagi beroperasi disebabkan Multiply tidak mampu lagi mengendalikannya. Laman Emjay di Multiply yang telah beroperasi semenjak 2006 telah berpindah ke blogspot ini. Maaf di atas segala kesulitan. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik hidayah rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Sempena Aidilfitri ini, saya mengucapkan; Taqabalallhu minnna wa minkum
(Semoga Allah SWT menerima amal saya dan amal Anda)

Friday, 11 May 2007

Sai Baba - Tanda akhir zaman??????


Assalamualaikum wbh pembaca Laman Emjay sekelian,

Berikut adalah satu email kiriman sdr Mohamad Sidek Shara. Terima kasih.

Saya sekadar memanjangkannya kerana menarik namun saya tidak pasti tentang kesahihan email ini, penulisnya dan tarikh penulisannya.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sai Baba - NAUDZUBILLAH MINDZALIK . .


Salah satu tanda akhir zaman yang akhir-akhir ini cukup menyedot perhatian adalah kehadiran seorang bernama Sai Baba, dia lahir dan tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur khurasan, tepatnya India Selatan.

Rasulullah saw bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari bumi ini dibagian timur bernama
Khurasan (Jamiu at Tirmidzi).



Abu Hurayrah meriwayatkan bahwa Nabi saw. bersabda: "Hari Kiamat tidak akan datang hingga 30 Dajal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasul-Nya."


Bisa jadi Sai Baba ini adalah salah satu dari 30 dajal-dajal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masîh al-Dajjâl (Dajjal nantinya akan berperang dengan imam mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa as).

Wallahu al'am..






Laki-laki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati, menyembuhkan orang lumpuh dan buta, bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya. Ia juga mampu berjalan melintasi belahan bumi dalam sekejap, menciptakan patung emas, merubah besi menjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan oleh Sai Baba kepada ribuan orang - bahkan - jutaan yang datang dari berbagai suku bangsa dan agama. Saat ini laki-laki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut..

Maka sudah saatnya bagi setiap muslim untuk mengetahui masalah ini, agar dirinya tidak menjadi korban berikutnya dari fitnah Sai Baba ini.


"Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan berambut keriting..." (HR.Bukhari dan Muslim)



"Diawal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku.
Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati (HR.Ibnu Majah)


Antara DAJJAL dan SAI BABA


1) Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor). Sai Baba seorang yang berpostur pendek dan berambut kribo.


2) Dajjal memiliki mata yang buta. Sai Baba pernah mengalami kebutaan di waktu muda kemudian sembuh kembali.



3) Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air. Sai Baba memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara melalui tangannya.

4) Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain dengan cepat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan yang ditiup angin kencang. Sai Baba memiliki kemampuan berjalan menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata.

5) Dajjal mengikuti pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal. Sai Baba memiliki pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.

6) Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik, sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya. Sai Baba mengaku seabgai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian, cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.

7) Dajjal akan muncul dan sebagai nabi. Sai Baba memposisikan dirinya sebagai nabi kepada
pengikut2nya.



8) Dajjal akan menggunakan nama Al-Masih. Sai Baba mengaku akan menjelma sebagai Isa
Al-Masih setelah tahun 2020.

9) Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan. Sai Baba mengklaim bahwa dirinya adalah Tuhan 
penguasa alam semesta.

10) Dajjal akan mendakwahkan agama Allah. Dalam banyak majelis darshanya Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur'an dan keharusan untuk memahaminya.




11) Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit. Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan penyakit kanser.

12) Dajjal dapat menurunkan hujan. Sai Baba memiliki kemampuan menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di bangun proyek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).


13) Dajjal bisa mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya. Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap.



14) Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali. Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.


15) Dajjal bisa berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk lainnya. Sai Baba bisa berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya yang merupakan bentuk reinkarnasi dirinya.

16) Dajjal bisa membesarkan tubuhnya. Sai Baba memliki kemampuan berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuh pesawat terbang.

17) Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan. Sai Baba juga manusia biasa yang makan dan 
minum sebagaimana manusia lainnya, ia juga bisa berjalan ke pasar, rumah sakit, proyek irigasi dan tempat lain yang biasa dikunjungi manusia.


18) Dajjal bisa memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh2an dan air. Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya.



19) Dajjal tidak memliki anak. Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan tidak berkeluarga (tidak menikah).

20) Dajjal memimpin orang yahudi. Sai Baba memiliki misi menyebarkan teologi zionis.

21) Dajjal muncul di zaman pertikaian. Sai Baba mengklaim bahwa ia datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan


Wahai kaum muslimin, apa lagi yang kita tunggu, marilah segera kita kembali kepada Allah dan rasulnya.

"Jika salah seorang diantara kalian telah menyelesaikan bacaan tasyahhud akhirnya, hendaklah ia meminta perlindungan kepada Allah dari empat hal. Hendaknya ia berkata : 'Ya Allah, aku memohon perlindungan pada Mu dari siksa Neraka Jahannam, adzab kubur, fitnah (cobaan) hidup dan mati serta dari keburukan fitnah Dajjal."







27 comments:

  1. Disini buku tentang Baba ini telah tersedia di pasar...

    ReplyDelete
  2. Maknanya, apa yang tertulis di dalam artikel di atas adalah benar?

    Kalau begitu saya akan cuba mencari buku tersebut di Malaysia.

    Terima kasih narigunung

    Semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati sdr

    Emjay

    ReplyDelete
  3. sy baru baca ringkasannya......sama seperti keterangan diatas...Gambarnya juga sama.
    Tapi sy tidak punya bukunya...Jumlahnya pun tak banyak dipasaran....bukunya agak tebal....Saya baru pernah lihat hanya pada satu toko buku islami. pada tempat lain belum ada sy lihat.

    Semoga Allah juga selalu memberikan rahmat & perlindungan kepada anda...amin.

    ReplyDelete
  4. Jazakallahu khairan kathiro narigunung

    ReplyDelete
  5. Salam..
    Tuan Hj boleh buka laman web dia Search engine - 'sai baba'

    ReplyDelete
  6. Jazakallahu khairan kathiro 303099

    ReplyDelete
  7. sai baba ni sape.?? betul ke citer pasal mamat ni?? tak penah dengar pun...harap dapat membantu...

    ReplyDelete
  8. Buka la dan masuk link wikipedia di atas tu!!

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Wr. Wb.

    Terima kasih atas info antum, jazaakumullaahu khaiir.

    ReplyDelete
  10. Agak musykil dengan artikel Antara DAJJAL dan SAI BABA. Terlalu terperinci perlihal dan sifat2 DAJJAL akhir zaman? Seperti Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor) dan lain-lain lagi. Kalau ada sumber2 dari hadis2 yg sahih akan menyakinkan lagi perlihal sifat2 dajjal ini dalam tulisan tersebut.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum wbt semogo toman2 semuo dirahmati dan diberkati Allah sepanjang maso...


    Den botul2 tertarik ngan artikel ni, dan den cuba pahami mengapo dan apo sebona2 yo yang ingin disampaikan... kisah dajjal, ancaman dajjal, tentang kiamat - tando2 bosa kiamat... sepo dajjjal dan camno nak konal dajjal...

    satu yang menarik perhatian den... adokah bilo munculnyo dajjal ni baru kito nak menggelabah... bilo timbul tando2 bosa kiamat baru kita nak insaf, nak bertaubat... ni den ngaso persoalan yang menarik... bilo cakap pasai dajjal, mulolah, seribu macam persoalan - seolah2 dajjal ni musuh utamo kito, sodangkan musuh yang sebona dokek ngan kito, sentiaso bersamo kita, pasai apo sebok2 ngan musuh yang akan datang... kuman seborang pulau nampak, gajah dopan mato camno lak...

    Sabda Rasulullah SAW:
    "Sejahat-jahat musuhmu ialah nafsumu yang terletak diantara dua lambungmu" ...

    bukan den nak nafikan kisah dajal... tapi pokoknyo... takkan bilo dah terhantuk baghu nak tergadak...

    samo2lah kito ronung kandungan dari sebuah kitab karangan 'Ustman bin Hasan bin Ahmad Asy-Syaakir Alkhaubawiyi, seorang ulama yang hidup dalam abad ke XIII Hijrah, menorangkan bahawa sesungguhnya Allah S.W.T telah menciptakan akal, mako Allah S.W.T telah berfirman yang bermaksud :

    "Wahai akal mengadaplah engkau." Maka akal pun mengadap kehadapan Allah S.W.T., kemudian Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Wahai akal berbaliklah engkau!",
    lalu akal pun berbalik.


    Kemudian Allah S.W.T. berfirman lagi yang bermaksud : "Wahai akal! Siapakah aku?". Lalu akal pun berkata, "Engkau adalah Tuhan yang menciptakan aku dan aku adalah hamba-Mu yang daif dan lemah."

    Lalu Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Wahai akal tidak Ku-ciptakan makhluk yang lebih mulia daripada engkau."

    Setelah itu Allah S.W.T menciptakan nafsu, dan berfirman kepadanya yang bermaksud : "Wahai nafsu, mengadaplah kamu!". Nafsu tidak menjawab sebaliknya mendiamkan diri.

    Kemudian Allah S.W.T berfirman lagi yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?".Lalu nafsu berkata, "Aku adalah aku, dan Engkau adalah
    Engkau."

    Setelah itu Allah S.W.T menyiksanya dengan neraka jahim selama 100 tahun, dan kemudian mengeluarkannya.

    Kemudian Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?". Lalu nafsu berkata, "Aku adalah aku dan Engkau adalah Engkau."

    Lalu Allah S.W.T menyiksa nafsu itu dalam neraka Juu' selama 100 tahun. Setelah dikeluarkan maka Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?". Akhirnya nafsu mengakui dengan berkata, " Aku adalah hamba-Mu dan Kamu adalah tuhanku."

    Dalam kisah ini dapatlah kito mengetahui bahawa nafsu itu adalah sangat jahat Oleh itu, hendaklah kito mengawal nafsu itu, jangan biarkan nafsu itu mengawal
    kito... sepanjang mengikuti laman ni, kisah2 tauladan yang dipaparkan den ngaso banyak berpunco daripada "nafsu"...

    Wasalam..

    ReplyDelete
  12. Silahkan lihat blog :

    http://0saibhakta.multiply.com/

    dan perhatikan ornamen background blognya dgn teliti

    ReplyDelete
  13. Pusing terlalu banyak Dajjal... org mau cari lagu. Goyang Dombreeeetttt. kok.

    ReplyDelete
  14. tuhan sendiripun turun kedunia engkau akan bertanya apakah dia tuhan atau setan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    sebab manusia tidak ada yg tau tentang tuhan

    jaman ramayana hancur karna rahwana menyamar menjadi pendeta!!!!
    jaman ini pun akan begitu sebab pemimpin agama tidak ada yg mengerti tentang agama
    mereka hanya tau membaca aja kitab suci tidak pernah mempraktekan dalam hidup jadinya mereka seperti burung beo saja.
    wasalam

    ReplyDelete
  15. terima kasih dengan maklumat ini,sangat berguna untuk saya..
    lebih-lebih lagi sekarang Hindu semakin berani menyesatkan masyarakat Islam..
    NAUDZUBILLAH MINDZALIK ..

    ReplyDelete
  16. Ilmu dan Agama dapat melihat dajjal

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum pembaca budiman.
    saya telah melayari webpage sai baba ini...
    Perhatikan kata kata sai ini yg di temubual dgn Schulman...

    "Are you God?" Schulman asked this question openly.

    Swami said, "Why do you waste your time and energy to explain me – can a fish measure the sky? If I had come as Narayana with four arms, they would have put me in a circus. If I had come as a man like every other man, who would listen to me? So, I had to come in this human form with more than human powers and wisdom."

    "Then you are God. Is that what you are saying?"

    "First you have to understand yourself; I told you that. And then you will understand me. I am not a man, I am not a woman, I am not old, I am not young – I am all of these."

    Tapi dia sebenarnya dtg (dilahirkan ) dia tidak wujud sebagaimana wujudnya ALLAH swt. Dia membesar .. remaja sehingga kini... tidak seperti mana ALLAH Wujud, Kidam, Baqa...etc (baca sifat 20).(panjang lagi kalau nak sambung) tapi cukup lah setakat ini utk bacaan semua. Jadi bagi saya jgn lah terpengaruh dgn dakyah dia.(syaitan yg menyesatkan yg ada dlm dia ni) sesungguhnya beriman seseorang itu dgn ISLAM adalah yakinnya dia akan wujudnya ALLAH..peganglah rukun ISLAM dan RUKUN IMAN ..INSYA-ALLAH.. semoga kita semua di lindungi oleh ALLAH senantiasa...Amin.

    ReplyDelete
  18. Waalaikumussalam wbh

    Inilah ulangan sejarah firaun zaman moden.

    Emjay

    ReplyDelete
  19. waduh aku jadi takut sebenarnya setelah baca dari artikel di atas karna saya pernah piknik kedaerah sana dan disana semua orang memujanya... dan di situ ada kuburan yg tertulis kuburan Hj.Abdulsamad..meninggalnya tahun 1954... katanya itu sahabat beliu yg suka menemani beliau di masjid...wallah huaalam..itu aja setahuku...aku pengen sih nanya yg lebih banyak tapi takut malah sebaliknya...

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum.. sy pernah tgk pic sai baba ni digantung kt kedai org cina.. ingatkan afroman mana.. bayangkan ms sy tgk tu time sek rendah lg, la ni da keje.. sure pengaruh sai baba ni da beleluasa seantero alam..

    semoga kita semua di lindungi oleh ALLAH senantiasa...Amin.

    ReplyDelete
  21. Ane kagak percaye si Sai Baba yg kribo itu, adalah Dajjal. Sama sekali kagak percaye!

    Ada banyak yg ngaku2 dajjal, atau disebut2 dajjal. Tapi ane lebih khawatir dajjal emang udah ada, dan dia juga bikin blog, yg alamatnya sbb:

    http://khutbah-dajjal.blogspot.com/

    Periksa aja deh....

    ReplyDelete
  22. nama sai baba da lama wujub dimalaysia...n bg kalangan agama hindu beliau amat trkenal sejak dulu...

    ReplyDelete
  23. memang bodoh tahap cipan kalo ada orang Islam yg percaya ngn mamat sai baba ni. da terang dia tu ahli sihir zaman moden@wali setan.

    ReplyDelete
  24. semoga kita sentiasa bepegang dengan kalimah..lailahaillallah...muhammadurasululllah...biarla mati dalam islam n iman..
    memang tak lupa lepas solat bedoa elak fitnah dajjal nir..risau kalau kita da lari akidah..

    ReplyDelete
  25. Salam

    Siapakah Sai Baba?

    Sebelum melangkah lebih jauh, kita lihat dahulu siapakah sebenarnya Sai Baba. Nama sebenar beliau ialah Sathyanarayana Raju telah dilahirkan pada 23 November 1927. Sai Baba berasal dari Selatan India, sebuah kampung yang bernama Puttaparthi yang terletak dalam daerah Anantapur. Semenjak kecil lagi beliau dilihat sebagai budak yang keramat dan amat alim dalam agamanya.
    Keajaiban Sai Baba dikatakan bermula sebelum ibunya mengandungkannya. Menurut cerita, sebelum mengandungkannya ibunya telah bermimpi melihat tuhan Hindu yang bernama Sathyanarayana. Easwarrama memberitahu suaminya telah dia telah mengandung selepas bermimpi melihat tuhan. Dia (ibu Sai Baba) juga mendakwa semasa mimpikan Tuhannya, dia telah melihat suatu cahaya biru datang ke arahnya dan bersatu dengan badannya. Maka disebabkan itu, dia menyimpulkan bahawa itu adalah roh pemberian tuhan Hindu ke dalam kandungannya. Selepas kelahirannya juga, orang-orang kampug mendakwa telah melihat beberapa ekor ular tedung (binatang suci orang Hindu) berkeliaran di luar rumah Sai Baba.


    Ciri-Ciri Persamaan Sai Baba Dengan Dajjal
    • Berambut kerinting
    • Berbadan besar
    • Berupaya menghidupkan yang mati.(Sai Baba tak berjaya menghidupkan semula adik
    bongsunya yang mati pada 18 Oktober 2003)


    Ciri-Ciri Yang Tiada Pada Sai Baba Tetapi Ada Dalam Hadith
    • Ibunya berbadan besar dan rendah manakala bapanya tinggi lampai dan hidung seperti
    paruh burung.
    • Kulit mukanya putih kemerah-merahan.
    • Berketurunan Yahudi
    • Berasal dari suatu tempat antara Syam dan Iraq
    • Hanya mata sebelah kiri yang dapat melihat, mata sebelah kanan buta dan agak
    terhapus termasuk wajah sebelah kanan.
    • Memaksa orang awam mengakuinya sebagai tuhan sedangkan Sai Baba tidak
    menyatakan hal demekian cuma orang ramai yang beranggapan ia berkuasa sperti
    tuhan. Namun begitu, tiada orang Hindu yang anggap ia tuhan.

    Penafian Bahawa Sai Baba adalah Dajjal!!!

    Penafian bahawa Sai Baba bukan Dajjal dapat dilihat pada ibu bapa dan keturunannya sendiri. Ibu bapa Sai Baba tidak kelihatan seperti dalam gambaran hadith malah bukan pula berketurunan Yahudi. Ibu bapa Dajjal yang sebenar telah pun mati sejak sebelum kelahiran Nabi Musa lagi. Selain itu, Sai Baba juga kelihatan semakin tua dan tidak bermaya walaupun ia mendakwa mempunyai kuasa seperti tuhan.
    Masyarakat Hindu mungkin mempercayainya sebagai anak tuhan namun ada seorang ahli silap mata terkenal India iaitu Basava Premanand mendakwa Sai Baba menipu dalam ajarannya. Premanand juga memberitahu beliau telah lama mengkaji dan memerhati tindak tanduk Sai Baba sejak tahun 1968 lagi. Laporan berkenaan dakwaan Premanand ini telah dihuraikan panjang lebar dalam majalah “Indian Today” yang diterbitkan pada Disember tahun 2000.
    Seperkara yang paling tidak menampakkan ciri-ciri Dajjal ialah Sai Baba tidak berdakwah kepada orang-orang Islam di India. Sedangkan itulah matlamat Dajjal dalam dakwahnya. Dajjal seluruh hidupnya menjadikan Islam sebagai satu target utama untuk dimusnahkan kerana dari kalangan masyarakat Islam akan timbul musuh Dajjal yang utama iaitu Nabi Isa dan Imam Mahdi.
    Bukan itu sahaja yang menjadi penafian terhadap Sai Baba sebagai Dajjal ialah Sai Baba memuji pula agama-agama lain dalam laman web rasminya. Sai Baba bersikap bertolak ansur dan tidak memaksa dan tidak pula merendah-rendahkan agama lain. Adakah Dajjal akan bersikap demikian?

    “Let the different faiths exist, let them flourish, and let the glory of God be sung in all the languages and in a variety of tunes. That should be the Ideal. Respect the differences between the faiths and recognize them as valid as long as they do not extinguish the flame of unity.”
    (Sathiya Sai Baba)

    Kesimpulan!!

    Kesimpulannya, Sai Baba bukanlah Dajjal dan Dajjal bukanlah Sai Baba. Saya langsung tidak bersetuju Dajjal ada

    ReplyDelete
  26. Sai Baba tuh ngak ada kena mengena dgn istilah Sang Dajjal tuh. Barang siapa kalo mahu bangsakan beliau tuh sebagei Sang Dajjal, terpulanglah. Beliau tuh hanya guna kepandaiannya sekadar cari makan cari kemahsyuran dikalangan bangsanya sendiri urang2 Hinduk, dll tuh yg mudah dipancing lantas terpancing. Urang2 Hinduk tuh sangat taksub pada sapa aja, kalo bisa melakukan perkara2 yg pada sangkaan mereka tuh mencarik adat. Pada hal semuanya tipu muslihat maenan silap mata kepandaiannya aja. Maka ngak heranlah bukan aja Sai Baba dianggap oleh mereka tuh sebagei Dewa, malahan Ayah Pin tuh juga dianggap Dewa, hinggakan air kaki bercekam Ayah Pin Penguasa Langit tuh pun sanggup mereka telan. Jangan sampei urang Muslim percaya dan terpedaya dgn kelentongan2 mereka tuh sudahlah....

    Kita sedang mengalami detik2 Akhirul Zaman, zaman penuh ujian penuh pancaroba, dinamakan Fitnah Akhir Zaman. Apabila dikatakan Akhir Zaman, maka ngak dapat dipisahkan dgn pengaruh2 "Sang Dajjal Al-Masikh" dan "Yakjud Makjud" tuh. Pengaruh2nya berbentuk semesta maka kejahatan2nya mereka tuh udah bersifat semesta hingga ngak bisa dibendong lagi. Pengaruh2 Sang Dajjal Al-Masikh tuh udah sekian lama terserap dlm Islam tuh, tapi kita jua ngak bisa mengesannya karna percaturan yg amat licik tuh. Sabab kita udah terlalu banyak tertelan air racun nan berbisa "pemati cahaya keimanan", yg disangkakan air madu penawar segala penyakit. Sehinggalah Allah utuskan seorang "Penyelamat" dari Ahlul Bait Pilihan, yg bisa mengetahui siapa sebenarnya mereka tuh, serta konspirasi2 mereka tuh yg menikam Islam dari dalam. Siapakah mereka tuh kita tunggu aja gegarannya itu nanti...

    Allahu'alam & Wassalam...

    ReplyDelete