Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting
Assalamualaikum wbh pembaca mukmin sekelian.
Mulai 1 Dec 2012, Laman Emjay di emjayjb.multiply.com telah tidak lagi beroperasi disebabkan Multiply tidak mampu lagi mengendalikannya. Laman Emjay di Multiply yang telah beroperasi semenjak 2006 telah berpindah ke blogspot ini. Maaf di atas segala kesulitan. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik hidayah rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Sempena Aidilfitri ini, saya mengucapkan; Taqabalallhu minnna wa minkum
(Semoga Allah SWT menerima amal saya dan amal Anda)

Thursday, 8 March 2007

Sesuatu tentang dewa, kumpulan penyanyi Indonesia, lihat jangan tidak lihat!!


Bersama ini saya attached persembahan powerpoint slide show. Saya tidak mahu bercerita panjang mengenainya, sekadar menasihat anda sekelian untuk menontonnya jangan lepaskan peluang ini.

Emjay




10 comments:

  1. kalu dengar jer .... boleh USTAZ....( dengar lagu Jer ..bukan mengagongkan kumpulan itu )..

    ReplyDelete
  2. Dia ni orang kafir. Hukumnya sama dengan mendengar lagu orang kafir lainya seperti lagu michael jackson

    ReplyDelete
  3. Mudah-mudahan dia memeluk Islam... Doakan agar Allah buka pintu hatinya.. Jangan kita tahu menghina dan mengkritik sahaja.

    ReplyDelete
  4. Er..
    encik emjay, awak pasti ka awak akan mati dalam islam?
    dan awak pastikah bahawa dia akan terus kafir? awak pastikah dia akan mati dalam kafir?
    awak pastikah ALLAH akan terus limpahkan rahmat islam kepada awak?
    awak pastikah awak akan terus hidup dengan rahmat ALLAH?

    TIDAK PERLU KITA MENGHINA ORANG LAIN..
    biarkan dia dengan agamanya...
    apa kena mengena dia dgn awak,encik emjay?

    Cara yang paling baik adalah bukan untuk mengutuk x tentu hala,awak perlu berdakwah padanya supaya dia mengenali keindahan islam...
    Awak hanya berkata2, tanpa tindakan...
    satu yang pasti..awak dah berdosa dgn ramai org di blog ini saja pun awak dah fitnah, dan hina terlalu ramai org..termasuklah siti nurhaliza (cari artikel psl kenapa lelaki nak kawin ngn siti)

    AWAK PUN BUKANNYA TENTU AKAN MATI DALAM RAHMAT ALLAH..
    CUBA MUHASABAH DIRI,BETAPA BYKNYA DOSA AKU PADA MANUSIA...DAN BELUM TENTU LAGI AWAK ADA PELUANG UNTUK MEMOHON AMPUN DRPD ORG2 ITU...

    HUBUNGAN DGN ALLAH MESTI DILENGKAPI DGN HUBUNGAN YG BAIK DGN MANUSIA JUGA
    DOSA AWAK X KAN TERAMPUN SEKIRANYA AWAK TIDAK MEMOHON AMPUN PADA INDIVIDU YG TELAH AWAK KUTUK, HINA, KEJI, DAN FITNAH..

    ILMU AGAMA JE TINGGI...TP TETAP MENGUTUK ORG..LETAK JUDGEMENT YANG TAK BERASAS...
    SEDARLA DIRI ENCIK EMJAY

    ReplyDelete
  5. Sdr didibee

    Saya sekiranya redha dengan Sai Baba dan menyokong pula Sai Baba (sila rujuk artikel saya di http://emjayjb.multiply.com/journal/item/115 ) maka sesungguhnya saya macam Sai Baba.

    Saya sekiranya redha dan menyokong pula hukum masuk penjara bagi kesalahan mencuri menggantikan potong tangan maka kafirlah saya.

    Sdr didibee sekiranya redha dan menyokong pula kumpulan Deva ini maka beiau dua kali lima dengan kumpulan Deva.

    Sdr didibee sekiranya redha dan menyokong kesesatan kumpulan Arqam maka didibee sesat macam Al Arqam.

    Mungkin menurut pandangan didibee, kesesatan Ayah Pin dan Al Arqam perlu didiamkan semoga orang ramai tidak mengetahui kesesatan ini dan dengan itu mudahlah lebih ramai orang awam disesatkan Ayah Pin dan Al Arqam??

    Saya adalah hamba Allah yang lemah berusaha memberikan panduan kepada kesalahan orang-orang tertentu semoga orang awam tidak terus diperbodohkan.

    Emjay

    ReplyDelete
  6. Takdepun statement saudara didibee yang menunjukkan dia redhadengan dewa! Yang saya nampak statement dia selari dengan saranan Rasulullah SAW yang menegah kita menghina orang kafir kerana kebarangkalian yang kafir itu akan masuk Islam dan menjadi lebih baik dari si penghina sebaliknya si penghina yang Islam tu pula mungkin terkeluar dari rahmat Allah SWT atau lebih teruk dari itu mungkin terkeluar dari ajaran Islam.. na'uzubillah! Apa la...

    ReplyDelete
  7. Sebagai pensyarah IPTA walaupun bukan berkelayakan agama yang tinggi... cubalah berhujah dengan berhemah seperti seorang dewasa yang terdidik dan berpengetahuan tinggi serta tajam pemikiran dan jauh pandangan. Semua sifat yang saya sebut tu langsung tak ada dalam mana2 hujah saudara Emjay yang mana hanya penuh dengan kebencian, amarah, sombong, riak , takabbur dan bongkak.. ego serta amat menjelikkan!! Maaf!!! tapi itulah kenyataan yang dapat saya lihat dan nilai dan saya percaya ramai lagi yang nampak hakikat itu!!

    ReplyDelete
  8. Saudara emjay... muhasabahlah diri saudara tu! Cerminlah diri! Hebat sangatkah ilmu / taraf dirimu hingga sewenangnya keluar fatwa, menghukum sesat.. layakkah anda menghukum insan lain sesat!!

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum ..saudara emjay...berkaitan dengan kenyataan saudara berkenaan ahmad dhani n dewa ...saya pun tak suka saudara mengkafirkan seseorang itu...sebab bkn dalam bidang kuasa kita untuk menghukum seseorang itu dengan kata kafir........dalam kepandaian seseorang ada masanya dia terlupa siapa dia...maaf kalau commt ini buat saudara marah...

    ReplyDelete