Makluman

Laman perkongsian ilmu, pemurnian akidah, membanteras perbomohan, tolong menolong dan perubatan alternatif menurut Islam dan tradisional untuk mencari redha Allah SWT
Free Image Hosting
Assalamualaikum wbh pembaca mukmin sekelian.
Mulai 1 Dec 2012, Laman Emjay di emjayjb.multiply.com telah tidak lagi beroperasi disebabkan Multiply tidak mampu lagi mengendalikannya. Laman Emjay di Multiply yang telah beroperasi semenjak 2006 telah berpindah ke blogspot ini. Maaf di atas segala kesulitan. Selamat membaca dan semoga Allah memberikan taufik hidayah rahmat dan berkat kepada para pembaca sekelian.

Sempena Aidilfitri ini, saya mengucapkan; Taqabalallhu minnna wa minkum
(Semoga Allah SWT menerima amal saya dan amal Anda)

Friday, 13 April 2007

Syirik oleh orang "ISLAM"??




macam mana la indonesia tidak di timpa bala.

nama saja islam tapi perbuatan tidak ada keislaman lansung......

Inilah namanya berkorban bukan kerana Allah tetapi korban kerana SYAITAN

Jangan lupa klik lagi pada photo ini untuk imej yang lebih besar

40 comments:

  1. Iya memang memprihatinkanm as....

    ReplyDelete
  2. Inilah yg akan merosakkan imej Islam bila orang tengok yang buat kerja tu pakai kopiah/ketayap/songkok.

    Di Indonesia pengaruh amalan Hindu dalam agama Islam masih lagi kuat. Oleh itu, hati2 lah jika ada belajar dengan guru agama dari sana. Berwaspada..

    ReplyDelete
  3. syirik itu dosa besar yang paling besar

    ReplyDelete
  4. Merujuk kepada komen mienyak di atas, apa kurangnya dengan negara Malaysia ku tercinta!!

    ReplyDelete
  5. kalau di takdirkan Wali songgo diturunkan kembali......mungkin penduduk Islam disana akan mengikut suruhan Wali Songgo?

    ReplyDelete
  6. Dengan merujuk komen tuan terhadap komen mienyak itu, bolih tak tuan senaraikan ( mana yang bolih) berkenaan dengan perkara kurafat yang berlaku di Malaysia dibandingkan dengan perkara yang sama di Jawa Timur itu, sekadar nak dijadikan ikhtibar?

    ReplyDelete
  7. Merujuk komen insanbbd55, antaranya ialah:

    1. Menyembelih atau mengorbankan selain kerana Allah adalah syirik seperti di Indonesia namun di Malaysia begitu ramai kaki dan tahi judi dari kalangan Melayu Islam sanggup menyembelih ayam di kuburan sebagai salah satu syarat perbomohan untuk minta nombor ekor. Bila satu waktu saya ke kubur india, barulah saya nampak sendiri darah tersebut.

    2. Kumpulan JIT (Jangan ikut Tuhan) dan black metal di malaysia seperti didedahkan oleh majalah mastika menggunakan darah kambing yang diminum untuk acara ritual mereka.

    3. Seperti yang diceritakan oleh majalah mastika, kumpulan black metal dan yang sealiran dengannya dari kaum melayu "Islam" kencing ke atas Al Quran dan berzina di atasnya. Mertabat kerosakan jenis ini seakan-akan lebih tinggi berbanding gambar di atas.

    4. Di kalangan umat Islam dari kawasan tertentu Sarawak masih menggunakan sejenis minyak yang diperolehi dari minyak mayat leluhur mereka yang disalai selepas meninggal.

    5. Ritual memandikan segala macam senjata kepunyaan sultan oleh bomoh dipaparkan di akhbar tanpa rasa bersalah atau segan silu.

    Sekian wassalam wallahualam

    Emjay

    ReplyDelete
  8. Masya Alllah..... Saya orang Indo...tetapi say tidak bangga dengan Islam Indo. Soalnya...Islam orang Indonesia hanya ada pada ID Cardnya saja. Tetapi perbuatan dan hatinya banyak yang tidak Islam.

    ReplyDelete
  9. Ritual ini masih terdapat di banyak kawasan contohnya di tempat saya iaitu di ****** yang mana sebagai contoh hendak menubuhkan/ membuka gelanggang silat yang baru dimana pada malam pertama diadakan kenduri/jamuan doa selamat kadang imam dipanggil(nampak macam baik untuk memohon berkat) tetapi setelah selesai jamuan ada penyembelihan ayam sebagai semah/adat yang hentah apa tujuannya mungkin samalah seperti gambar diatas cuma bezanya ialah ayam dan kambing. Keadaan ini masih berlaku di Malaysia negara tercinta.
    Astaghfirullah , Ya Allah tunjukkkanlah kami jalan yang lurus/benar dan tunjukkanlah mereka yang tersesat itu.....

    ReplyDelete
  10. Terima kasih semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati sdr bhmn

    ReplyDelete
  11. Asalamualaikum....Jazakallahu kairan kasira

    ReplyDelete
  12. waalaikumussalam wbh abusumayyah07. Selamat bersilaturrahim kerana Allah

    ReplyDelete
  13. Jom kita berdakwah untuk kebaikan semua orang.....

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum wbh

    Ahlanwasahlan kepada adamiqdad semoga kehadiranmu membawa seribu rahmat.

    Marilah kita berjemaah untuk menentang kemungkaran umat Melayu "Islam" di Malaysia, Brunei dan Indonesia.

    ReplyDelete
  15. kambing yang dagingnya sedap disia-sia kan.... apa kejadahnye lah.... astagfirullah

    ReplyDelete
  16. Kenapa tidak ada pak kiayi atau ustaz mencegah perbuatan itu di sana ?

    ReplyDelete
  17. astaghfiruLLah,
    begitulah....
    Bgmana mau jaya? Tauhidnya saja belum beres, rusak, bahkan hal ini (tauhid) disepelekan oleh sebagian orang yng mengaku ustadz, kiayi, ulama, da'i, dll.

    Di Indonesia... banyak kiayi atau ustadz (mengakunya saje) tapi ternyata borok2 bid'ah, khurofat, syirik, dll.

    mereka berdakwah bukan atas dasar ilmu tauhid. dan hanya diikuti karena taqlid buta...
    mereka dikultuskan... contohnya aja tuh guru Ijai dan pengikut tarekat2, dll.

    meski banyak juga para Ustadz, ulama, da'i, yang menyeru kepada Tauhid.

    ReplyDelete
  18. Di Malaysia juga begitu.

    Emjay

    ReplyDelete
  19. ada dgr jgk di M'sia mcm bhmn bgtau..tp xpnh jmpe dpn mata lagi.. adakah disebabkan kejahilan??

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum wbh

    Bukankah lebih baik sdr wikmal PM (personal message) terus kepada sdr bhmn tu.

    Emjay

    ReplyDelete
  21. Astaghfirullah aladziiiiim, kasihan sekali binatang itu mati teraniaya.

    ReplyDelete
  22. Binatang tu mati cara demikian kurang sedih tetapi manusia yang melakukan perkara tersebut telah menjadi syirik, inilah yang paling menyedihkan.

    Emjay

    ReplyDelete
  23. Ritual ini masih terdapat di banyak kawasan contohnya di tempat saya iaitu di ****** yang mana sebagai contoh hendak menubuhkan/ membuka gelanggang silat yang baru dimana pada malam pertama diadakan kenduri/jamuan doa selamat kadang imam dipanggil(nampak macam baik untuk memohon berkat) tetapi setelah selesai jamuan ada penyembelihan ayam sebagai semah/adat yang hentah apa tujuannya mungkin samalah seperti gambar diatas cuma bezanya ialah ayam dan kambing. Keadaan ini masih berlaku di Malaysia negara tercinta.
    Astaghfirullah , Ya Allah tunjukkkanlah kami jalan yang lurus/benar dan tunjukkanlah mereka yang tersesat itu.....

    ini sebagai adat.bukak gelanggang memang macam nie..
    Cube pahamkan sesuatu konsep adat tu sebelum berbicara

    ReplyDelete
  24. Selamat datang ke laman emjay tristripes

    Pengalaman melihat kemungkaran di tanah air sendiri oleh sdr tu memang pengalaman mahal untuk dijadikan iktibar.

    Emjay

    ReplyDelete
  25. Bagi saya perbuatan mengorbankan kambing seperti didlama gambar ini bukan dilakukan oleh org yg berugama Islam...Ini kerana memakai kopiah tidak mencerminkan mereka ini Islam di Indonesia. sebab pemakaian kopiah atau apa jua yg menutup dikepala sudah seperti satu adat di Indonesia. Jadi belum tentu jika jumpa yg berkopiah di Indonesia itu Islam (Mintak maaf berbanyak kepada warga Indonesia..). Jadi janganlah kita hendak memperbesarkan perkara yg remeh ini...Banyak lagi perkara yang boleh kita pikirkan...utk perjalanan kembali kepada yg ESA.

    ReplyDelete
  26. kesian kambin tu.. hidup2 direbus ... Isk3.

    ReplyDelete
  27. Betulla.. kesusahan mendekatkan manusia kepada kafir dan syirik pada Allah. nauzubillahi minzalik.

    ReplyDelete
  28. macam2 benda boleh berlaku yang penting kita ambil iktibar daripada apa yang berlaku .

    ReplyDelete
  29. moga allah mengampuni perbuatan hamba hamba nya

    ReplyDelete
  30. Assalammualaikum,
    INI LAH CONTOH NYATA :
    MENGIKUTI JEJAK LANGKAH SYAITAN
    TIDAK REDA DENGAN UJIAN DARI ALLAH SWT
    MENDUSTAKAN AYAT AL-QURAN / ATAU BOLEH BACA TAK TAHU MAKNA
    IKUT NAFSU SYAITAN
    TAK GUNA AKAL KURNIA TUHAN
    Orang macam mereka bila ditegur pasti MARAH kenapa marah kerana memang mereka sudah pun ikut jejak langkah syaitan. Bukankah marah itu sifat syaitan....
    Sama-sama kita jadikan iktibar dan sempadan.
    Wassalam

    ReplyDelete
  31. Tambahan :

    Saya pasti ketika mereka melontar kambing itu mereka teriakkan "Allah hu Akbar."
    Apa bezanya dengan mereka yang buat azimat tangkal dari ayat AlQuran ditulis dikertas kemudian dilontar atas bumbung atau ditanam dalam tanah. Atau tanam susuk ayat ? ...Subhanallah. Renungilah halusnya strategi syaitan dan konconya.
    Wassalam

    ReplyDelete
  32. Semoga saya dan sdr ehsanalsabaki dimati Allah SWT dalam iman.

    Emjay

    ReplyDelete
  33. neraka tempatnya mereka nih.da memang lari akidah sgt2

    ReplyDelete
  34. indon besala...nama islam akidah tpesong

    ReplyDelete
  35. adat bukak gelanggang? adat mana? adat sapa? biar mati anak jangan mati adat?
    ni lah beza orang bercakap guna adat melebihi agama.

    nilah adat bukak gelanggang silat yg diteruskan sejak dari jaman jahiliyah nenek moyang.
    nk berguru pulak kena ada pulut kuninglah, ayam itam lah, itik gantung lah, duit syiling 5 sen lah, kain putih lah...mcm2 lagi.

    ReplyDelete
  36. Semoga sdr kipasenandung dan saya dimatikan Allah SWT dalam iman.

    Emjay

    ReplyDelete
  37. rabbana aatina fiddunya hasanat,wa fil aakhirati hasanat,waqinaa 'azaabannar... moga kita tidak lupa untuk mohon pada Allah..

    ReplyDelete
  38. Semoga orang-orang Islam tersebut dan orang-orang Islam lain (walau di mana jua) kembali ke jalan yang lurus dan tidak mensyirikkan Allah

    ReplyDelete